Assessment of rigidity of the designed intermittent connections in ship structures

DSpace/Manakin Repository

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Korobanov, Yu. N.
dc.contributor.author Kuznetsov, A. I.
dc.contributor.author Hrabenko, A. A.
dc.contributor.author Коробанов, Ю. Н.
dc.contributor.author Кузнецов, А. И.
dc.contributor.author Грабенко, А. А.
dc.date.accessioned 2019-11-29T10:27:44Z
dc.date.available 2019-11-29T10:27:44Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2738
dc.description Korobanov, Yu. N. Assessment of rigidity of the designed intermittent connections in ship structures = Оценка жесткости проектируемых прерывистых связей судовых конструкций / Yu. N. Korobanov, A. I. Kuznetsov, A. A. Hrabenko // Shipbuilding & Marine Infrastructure. – 2018. – № 1 (9). – P. 127–133. en_US
dc.description.abstract The article presents the assessment of rigidity of ship intermittent connections. The stress distribution and the values of rigidity coefficients of intermittent connections of the structure have been studied. The analysis is based on the results of computational procedures which follow the finite and boundary element methods to the contrary of the numerical methods used by other authors who cover the same topic. It has been established that there is a great variance and a lot of allowances in rigidity coefficients, as well as methods for their calculation. An analysis of methods for determining rigidity coefficients has shown that they cannot practically be introduced into the computer-aided system for ship structure design in the form presented in appropriate literary sources. In addition, the paper covers various ap-proaches to interpretation of the rigidity coefficients of intermittent connections and methods for their calculation using the example of a discontinuous plate. It is shown how to apply the finite and boundary element methods with their possible integration into computer-aided design systems. en_US
dc.description.abstract Наведено оцінку жорсткості переривчастих в’язей суднового призначення. Вивчається розподіл напружень і значень коефіцієнтів концентрації напружень переривчастих в’язей конструкції. За основу аналізу приймаються результати розрахункових процедур методами кінцевих і граничних елементів порівняно з роботами інших авторів. Встановлено, що коефіцієнти жорсткості, а також методи різняться між собою, мають велику кількість припущень. Аналіз методів визначення коефіцієнтів жорсткості показав, що в такому вигляді, як вони подані в літературі, впровадження їх в системи автоматизованого проектування суднових конструкцій практично неможливе. Розглянуто різні підходи до тлумачення коефіцієнтів жорсткості переривчастих в’язей, і методи їх визначення на прикладі переривчастої пластини. Наводяться шляхи використання методів кінцевих і граничних елементів з можливостями інтегрування в системи автоматизованого проектування. eng
dc.language.iso other en_US
dc.relation.ispartofseries УДК;629.021
dc.subject rigidity of intermittent connections en_US
dc.subject rigidity factor en_US
dc.subject computer-aided system for ship structure design en_US
dc.subject жорсткість переривчатих в’язей en_US
dc.subject коефіцієнт жорсткості en_US
dc.subject система автоматизованого проектування конструкцій суднового призначення en_US
dc.title Assessment of rigidity of the designed intermittent connections in ship structures en_US
dc.title.alternative Оценка жесткости проектируемых прерывистых связей судовых конструкций en_US
dc.type Other en_US

Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу