NUOS Repository

Тренінг як засіб розвитку професійного мислення майбутніх фахівців

Show simple item record

dc.contributor.author Вишківська, Ванда
dc.contributor.author Кондратенко, Любов
dc.contributor.author Патлайчук, Оксана
dc.contributor.author Vyshkivska, Vanda
dc.contributor.author Kondratenko, Liubov
dc.contributor.author Patlaichuk, Oksana
dc.date.accessioned 2022-06-22T21:05:57Z
dc.date.available 2022-06-22T21:05:57Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.govdoc https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.256016
dc.identifier.issn 2308-4634 (Print)
dc.identifier.issn 2617-0825 (Online)
dc.identifier.uri http://eir.nuos.edu.ua/xmlui/handle/123456789/5623
dc.description Вишківська, В. Тренінг як засіб розвитку професійного мислення майбутніх фахівців = Training as a means of developing of professional thinking of future professionals / В. Вишківська, Л. Кондратенко, О. Патлайчук // Молодь і ринок : щомісяч. наук.-пед. журн. – Дрогобич : "Швидкодрук", 2022. – № 2 (200). – С. 93–98. uk_UA
dc.description.abstract У статті наголошується на доцільності формування у майбутніх фахівців досвіду розв’язання різнопланових педагогічних проблем, завдань та аналізу педагогічних ситуацій у процесі участі у тренінгах як перспективних засобах розвитку професійного педагогічного мислення. Доведено, що участь у тренінгових програмах сприяє формування актуальної для сьогодення суб’єктної позиції майбутнього педагога, яка представлена як складна багаторівнева якість особистості, що характеризується високим рівнем актуалізованого суб’єктного досвіду, рефлексії, самопізнання, спрямованих на реалізацію творчого потенціалу особистості та її самореалізацію в умовах безперервної професійної освіти. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.relation.ispartofseries 378.015.3:159.955 uk_UA
dc.subject професійне мислення uk_UA
dc.subject педагогічне мислення uk_UA
dc.subject професійна педагогічна діяльність uk_UA
dc.subject тренінг uk_UA
dc.subject суб’єктна позиція uk_UA
dc.subject рефлексія uk_UA
dc.subject professional thinking uk_UA
dc.subject pedagogical thinking uk_UA
dc.subject professional pedagogical activity uk_UA
dc.subject training uk_UA
dc.subject subjective position uk_UA
dc.subject reflection uk_UA
dc.title Тренінг як засіб розвитку професійного мислення майбутніх фахівців uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstract1 The article deals with the tasks that facing the Ukrainian education system at the present stage of development(to prepare a highly educated person who must be able to independently acquire the necessary knowledge, skillfullyapply them into practice to solve various social and economic problems; flexibly adapt to ever-changing situations;see difficulties and find ways to overcome them rationally, using modern technologies, work competently withinformation, generate new ideas, think creatively, work independently on the development of their own intelligence),highlight the need of finding the innovative technologies for training. Therefore, the modern educator must act as anorganizer of the search process, be open to the perception and discussion of different points of view, presented indifferent forms (reports, comments, debates, dialogues). The main product of the educational process should be theformation of professional thinking and the formation of the subjective position of its participants. Such opportunitiesare provided by training, in the process of which the participants in the cooperation form the meaningfulgeneralizations, and the appropriate mastered way of action becomes part of the experience and turns the individualinto a subject interested in the results of interaction.The author proves that training activities best promote the development of professional thinking, whichagrees as a scientific approach to solving professional problems, that is manifested through the stability of subjectselectivity of thinking, the formation of systematic mental operations, the ability to transfer them in order to solvevarious professional problems and the development of future specialist, as subjectivity, mobility, analytical, synthetic,high professional reflection. In this context, the professional thinking of the specialist provides a scientific basis for seeing the situation and finding a new interpretation, leads to a creative rethinking of traditional methods ofsolving professional problems. The question of the development of professional thinking is the question of the needfor constant professional integration of the individual specialist with the conditions of the professional environment. uk_UA
dc.title1 Training as a means of developing of professional thinking of future professionals uk_UA
dc.title2 2022


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Context