NUOS Repository

Ways to overcome language barriers in the process of foreign language learning

Show simple item record

dc.contributor.author Ovsyanko, G. V.
dc.contributor.author Овсянко, Г. В.
dc.date.accessioned 2022-06-23T20:04:36Z
dc.date.available 2022-06-23T20:04:36Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://eir.nuos.edu.ua/xmlui/handle/123456789/5677
dc.description Ovsyanko, G. V. Ways to overcome language barriers in the process of foreign language learning = Шляхи подолання мовних бар’єрів у процесі вивчення іноземної мови / G. V. Ovsyanko // Гуманітарний вісник НУК : зб. наук. праць. –Миколаїв : Іліон, 2022. – Вип. 14. – С. 16–18. uk_UA
dc.description.abstract Розглянуто питання подолання мовних бар’єрів, як важливої складової формування комунікативної компетентності. Наголошено на необхідності та важливості мінімізації мовних бар’єрів у процесі опанування іноземної мови. Проаналізовано основні види мовних бар’єрів. Формування позитивного відношення до вивчення іноземної мови, створення ситуації успіху, особиста зацікавленість студентів в результатах роботи, активні і інтерактивні форми навчання зазначено основними напрямами роботи для мінімізації мовних бар’єрів. Наголошено на необхідності постійного пошуку нових можливостей і способів їх усунення. uk_UA
dc.language.iso en uk_UA
dc.relation.ispartofseries 811.111:159.9 uk_UA
dc.subject language barrier uk_UA
dc.subject temperament uk_UA
dc.subject anxiety uk_UA
dc.subject motivation uk_UA
dc.subject communicative competence uk_UA
dc.subject methods uk_UA
dc.subject мовний бар’єр uk_UA
dc.subject темперамент uk_UA
dc.subject тривожність uk_UA
dc.subject мотивація uk_UA
dc.subject комунікативна компетентність uk_UA
dc.subject методи uk_UA
dc.title Ways to overcome language barriers in the process of foreign language learning uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstract1 The article highlights the issue of overcoming language barriers as an important component of the formation of communicative competence. It emphasizes the need and importance of minimizing language barriers in the process of mastering a foreign language. The main types of language barriers are analyzed. The formation of a positive attitude to learning a foreign language, creating a situation of success, personal interest of students in the results of work, active and interactive forms of learning are the main areas of work to minimize language barriers. Emphasis is placed on the need to constantly search for new opportunities and ways to eliminate them uk_UA
dc.title1 Шляхи подолання мовних бар’єрів у процесі вивчення іноземної мови uk_UA
dc.title2 2022


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Context