081 "Право"
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд 081 "Право" за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 25
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Податкові правопорушення та боротьба з ними(2020) Козлов, І. О.; Kozlov, I. O.; Борко А. Л.Актуальність теми магістерського дослідження полягає у визначенні категорії – податкові правопорушення та способів боротьби з ними через аналіз встановленої юридичної відповідальності. Ці питання є вкрай актуальними, тому що не припиняється пошук оптимальної моделі оподаткування, яка б стимулювала платників податків до правослухняної поведінки, які б усвідомлювали, що сплата податків тягне за собою формування в державі соціальних благ. Емпіричну основу наукової роботи склали законодавчі та нормативні акти з питань оподаткування в Україні, матеріали Державної податкової адміністрації, Кримінальний Кодекс України, Податковий кодекс України, практика діяльності державних органів України та інших країн. У розділі 1 «Податкові правопорушення» розглянуто поняття та види податкових правопорушень, проаналізовано ознаки податкових правопорушень. У розділі 2 «Види юридичної відповідальності за податкові правопорушення» охарактеризовані особливості фінансово-правової, адміністративно-правової та кримінально-правової відповідальності. Розділ 3 «Іноземний досвід правового регулювання відповідальності за податкові правопорушення» складається із аналізу досвіду різних країн у сфері притягнення до юридичної відповідальності за податкові правопорушення. Список використаних джерел містить 62 найменування. Загальний обсяг роботи – 97 сторінок.Документ Адміністративно-правові засади проходження служби у підрозділах Морської піхоти Військово-Морських Сил України(2020) Александров, В. А.; Aleksandrov, V.; Сікорський, О. П.Тема магістерської роботи присвячена проблемі організації та діяльності підрозділів Морської піхоти ВМС України відповідно до стандартів НАТО. У зв’язку з цим, в роботі було досліджено теоретичний та практичний аспекти проходження служби у підрозділах Морської піхоти ВМС України, із врахуванням особливостей відродження даного виду збройних сил України після анексії Автономної Республіки Крим Російською Федерацією. Як наслідок, було досліджено адміністративно-правові засади проходження служби у підрозділах Морської піхоти ВМС України, а також розглянуто основні положення щодо організації та діяльності підрозділів Морської піхоти і підготовці особового складу відповідно до стандартів НАТО. В цілому магістерська робота складається з трьох розділів. В першому розділі досліджено історико-правові аспекти становлення Морської піхоти на теренах України, дано визначення служби у Морській піхоті ВМС України та розглянуто зміст і структура адміністративно-правового інституту служби у Морській піхоті ВМС України в цілому. В другому розділі встановлений адміністративно-правовий порядок проходження служби у підрозділах Морської піхоти ВМС України, зокрема: проаналізовані адміністративно-правові вимоги до професійної підготовки військовослужбовців Морської піхоти ВМС України, а також охарактеризований порядок зарахування на службу та припинення служби у підрозділах Морської піхоти ВМС України. В третьому розділі досліджено організаційно-правові гарантії проходження служби у підрозділах Морської піхоти ВМС України. Результати роботи або окремих положень представлені з метою пошуку оптимальних шляхів розвитку та запровадження нової Воєнної доктрини України відповідно до стандартів НАТО в цілому, а також у практичному застосуванні щодо подолання прогалин чинного законодавства в частині забезпечення безпеки і оборони підрозділами Морської піхоти ВМС Збройних Сил України. Список використаних джерел містить 61 найменування. Загальний обсяг роботи – 74 сторінок.Документ Науково-практичний аналіз проблеми існування перевищення повноважень в Україні(2020) Курковський, А. О.; Kurkovsky, A. O.; Дмитрук, І. М.Протидія злочинам, які вчиняють службові особи юридичних осіб приватного права, є важливою проблемою в процесі становлення України як демократичної і правової держави. Шкода, яку заподіюють такими діяннями, полягає не лише у матеріальних втратах, а й у порушенні законних прав та інтересів людей. За опублікованими статистичними даними спостерігається тенденція зростання чисельності таких злочинів. Для ефективної боротьби з цим негативним соціально-правовим явищем необхідно, щоб правоохоронні і судові органи правильно і однаково розуміли таке поняття, як службова особа юридичної особи приватного права. А також правильно визначали перевищення повноважень данної особи. Розділ 1. «Нормативне регулювання проблеми «перевищення повноважень» в Україні» присвячений історично-правовому огляду антикорупційного законодавства України, суспільній небезпечності перевищення повноважень. Розділ 2. «Юридичний аналіз складу злочину за ознаками перевищення повноважень» включає характеристику об'єкт злочину, об'єктивної сторони злочину, суб'єкту злочину, суб'єктивної сторони злочину. Розділ 3. «Науково-практичні основи кримінально-правової оцінки матеріалів оперативно-розшукової діяльності за ознаками перевищення повноважень» містить загальну характеристику, класифікацію матеріалів оперативно-розшукової діяльності за ознаками перевищення повноважень, поняття кримінально-правової оцінки матеріалів оперативно-розшукової діяльності та критерії оцінки матеріалів оперативно-розшукової діяльності за ознаками перевищення повноважень.Документ Компетенція центральних органів виконавчої влади у морській галузі Сполученого Королівства та України(2020) Маргарян, В. В.; Margaryan, V.; Сандюк Г. О.Світовий океан завжди відігравав значну роль у життєдіяльності людства та забезпеченні його існування. На сучасному етапі розвитку людської цивілізації важливе місце посідають морські перевезення та видобуток природних ресурсів у акваторіях морів та океанів. З метою забезпечення належного захисту навколишнього природного середовища та оптимального використання Світового океану при здійсненні господарської та інших видів діяльності людини кожна з держав нормативно врегульовує порядок використання водного простору у межах своєї акваторії і визначає перелік державних органів, які у подальшому будуть формувати та реалізовувати державну політику у даній галузі. З часу становлення України як незалежної держави, центральні органи виконавчої влади у морській галузі стрімко розвиваються та забезпечують розбудову України як морської держави. Для формування ефективної системи центральних органів виконавчої влади України у морській галузі та оптимізації їх діяльності є необхідність врахування досвіду та наукових здобутків як нашої держави, так і зарубіжних держав. У розділі 1 даної роботи розглянута компетенція та система центральних органів виконавчої влади у морській галузі Сполученого Королівства. Розділ 2 присвячений аналізу системи центральних органів виконавчої влади у морській галузі України та компетенції даних державних органів. У розділі 3 аналізуються спільні та відмінні риси центральних органів виконавчої влади Сполученого Королівства та України у морській галузі, а також проводиться аналіз ефективності виконання даними державними органами завдань державного управління у їх сфері з метою надання відповідних пропозицій щодо вдосконалення їх функціонування. Таким чином, у даній роботі розглянутоо органи виконавчої влади у морській галузі таких країн, як Великобританія та Україна, проаналізовано законодавство на підставі і у межах якого діють зазначені державні органи та спроба порівняти системи цих органів, виділити їх позитивні та негативні риси з метою встановлення можливостей удосконалення законодавства і оптимізації функціонування державного апарату в Україні.Документ Кримінально-правове дослідження стадій вчинення злочину(2020) Романко, Д. С.; Romanko, D. S.; Горбова Г. О.Актуальність теми. Злочин можна визначити як історичний феномен, злочинна діяльність, яку створює конкретна людина і направляє проти іншої людини. Злочинна діяльність це наслідок нездатності суб’єктів розв’язати життєві проблеми в дозволеній формі. Але, поняття злочину не можна вважати повним, якщо цим поняттям не охоплюється незакінчена злочинна діяльність, тобто попередня злочинна діяльність. В чинному законодавстві передбачені (статті 14, 15 Кримінального Кодексу України) незавершеність злочину та кримінальна відповідальність за цю діяльність (стаття 16 Кримінального Кодексу України). Мета і задачі дослідження. Згідно із сформованою та поставленою метою, автор намагається зосередити свою увагу на вирішенні основних завдань даної проблематики: провести аналіз стану наукової розробки проблеми стадій вчиннення злочину в КПУ. Об’єкт і предмет дослідження. Об’єктом дослідження є суспільні відносини, що виникають в процесі притягнення особи до кримінальної відповідальності на кожній із стадій попередньої злочинної діяльності. Предметом дослідження виступають норми чинного кримінального законодавства, які регламентують стадії вчинення злочину, їх види, визначають підстави кримінальної відповідальності за них, керівні роз’яснення Пленуму ВСУ. Структура і обсяг роботи: робота складається з 3 розділів, вступу, висновків і списків використаних джерел. Об’єм – 104 стор. Кількість використаної літератури – 199Документ Правове регулювання доступу до публічної інформації(2020) Ясельська, А. С.; Yaselska, А.; Князєв В. С.Право на доступ до інформації в Україні є конституційним правом людини, яке передбачене і гарантоване статтею 34 Конституції України, а саме: право кожного на свободу думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань; право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб на свій вибір. Деякі фахівці стверджують, що доступність інформації є найбільш значущим зобов'язанням держави, його ще описують як «право осіб знати свої права і обов'язки (в області прав людини і основних свобод) і діяти відповідно до них». У розділі 1 «Правовий режим публічної інформації» проаналізовано поняття публічної інформації, зокрема, досліджено категорію «суспільний інтерес» як критерій публічної інформації, а також поняття «створеної» чи «готової» інформації як ознаки публічної інформації. У розділі 2 «Правове регулювання доступу до публічної інформації» висвітлено порядок доступу до публічної інформації, нормативно-правове забезпечення доступу до публічної інформації; проаналізовано суб’єктний склад відносин у сфері доступу до публічної інформації; порядок подання інформаційних запитів в різних формах; досліджено процедуру оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації. Розділ 3 «Міжнародні стандарти забезпечення доступу до інформації» містить сучасні тенденції в сфері вимог до доступу до публічної інформації України в контексті міжнародних стандартів. Список використаних джерел містить 50 найменувань. Загальний обсяг роботи – 84 сторінки.Документ Захист конституційних прав біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту в умовах євроінтеграції(2020) Мунтян, А. В.; Muntian, A. V.; Седляр, Ю. О.Актуальність теми зумовлена проголошеним стратегічним курсом нашої держави на вступ до ЄС та виконанням зобов’язань за Угодою про асоціацію 2014 р., зокрема щодо співробітництва у сфері міграції, притулку та управління кордонами. Відсутність стабільного економічного стану, а також незадовільний соціально-політичний лад окремих країн призвели до активізації міграційних процесів серед населення планети. Негативні тенденції сучасної міграції полягають в тому, що мігрантами стають особи, які змушені залишити свої країни через громадянські війни, соціально-політичну нестабільність, дискримінацію тощо. Магістерська робота складається з трьох розділів. В першому розділі досліджено конституційні засади правового статусу біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту в Україні. В другому розділі проаналізовано набуття, реалізація і припинення правового статусу біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту в Україні. В третьому розділі розглянуто проблеми захисту прав біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту в умовах євроінтеграції. Результати роботи або окремих положень представлені до практичного застосування під час усунення прогалин вітчизняного законодавства у сфері захисту прав біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту, а також під час проведення заходів з удосконалення міграційної політики та розробки довгострокової стратегії інтеграції біженців в українське суспільство. Список використаних джерел містить 94 найменування. Загальний обсяг роботи – 96 сторінок.Документ Миротворчі операції ООН: міжнародна-правова основа та практика(2020) Князева, М. В.; Дмитриченко І. В.Діяльність з підтримання миру є одним з найбільш ефективних інструментів, що є в розпорядженні ООН для надання допомоги країнам, що переживають складний період збройного конфлікту або виходу з конфліктної ситуації. Миротворча діяльність має унікальні переваги: такі, як легітимність, розподіл відповідальності, а також можливість розгортання і забезпечення функціонування військових і поліцейських підрозділів з різних країн світу з об'єднанням їхніх зусиль із зусиллями громадянського миротворчого контингенту з метою виконання багатопрофільних мандатів. Миротворці ООН забезпечують безпеку, політичну підтримку і сприяння миробудівництву з тим, щоб допомогти країнам якнайшвидше здійснити нелегкий перехід від конфлікту до миру. Для України міжнародна миротворча діяльність має особливе значення, оскільки вона розглядається, з одного боку, як засіб зміцнення її національної безпеки в умовах російської агресії, а з іншого – як її внесок у зміцнення міжнародної безпеки. Завдяки участі підрозділів Збройних Сил у миротворчих операціях під егідою ООН, Україна стверджує себе як повноправний суб’єкт міжнародних відносин, підвищує свій міжнародний авторитет, має змогу ознайомитися з досвідом інших держав у галузі оборонного планування та реформування збройних сил, демонструє миролюбну політику. У першому розділі магістерської роботи досліджуються теоретико-методологічні основи миротворчості та правова природа миротворчих операцій, процеси зародження та історико-правові аспекти становлення системи міжнародної миротворчості, роль миротворчості в підтримці міжнародного миру і безпеки. Другий розділ присвячений аналізу місця миротворчості у системі механізмів підтримки міжнародного миру та безпеки. А саме, досліджуються система органів ООН, відповідальних за підтримання міжнародного миру та безпеки, правові аспекти участі поліцейських спостерігачів в миротворчих операціях ООН з підтримання миру, проблеми модернізації в миротворчих операціях ООН. У третьому розділі дослідження аналізуються організаційно-правовий механізм здійснення миротворчих операцій, міжнародно-правове регулювання проведення міжнародної миротворчої діяльності, планування миротворчих операцій. Окрема увага приділяється участі України у здійсненні миротворчих операцій ООН та перспективам введення миротворців ООН на Донбас.Документ Місце договору міжнародної купівлі-продажу товарів в системі міжнародних комерційних контрактів(2020) Колесниченко, А. В.; Kolesnichenko, A.; Ломжець, Ю. В.Тема магістерської роботи присвячена аналізу системи міжнародних комерційних контрактів та місця в ній договору міжнародної купівлі-продажу товарів. Договір (контракт) міжнародної купівлі-продажу є найбільш поширеною юридичною формою зовнішньоекономічної угоди. Його розробка (вироблення умов і складання проєкту), укладання та виконання вимагають спеціальних знань і навичок, врахування специфічних особливостей зовнішнього ринку. За своїм характером цей контракт, як і всі зовнішньоторговельні операції, пов'язаний з правом більш ніж однієї держави, внаслідок чого природним чином ускладнюється нормативна правова база, що забезпечує його функціонування. Істотні відмінності між національними законодавствами окремих країн, що зберігаються незважаючи на тенденцію гармонізації правових систем держав, в тому числі, що належать до різних правових інститутів, зумовлюють перевагу регламентації таких угод міжнародними договорами. Разом з тим відносна нечисленність і розрізненість таких актів обумовлює значну роль колізійних норм національного законодавства, уніфікованих норм міжнародного приватного права і міжнародних звичаїв. Дослідження взаємодії цих чотирьох складових в теорії і практиці правового регулювання міжнародної торгівлі являє собою актуальну задачу юридичної науки. Магістерська робота складається з трьох розділів. В першому розділі досліджено історико-правові аспекти уніфікації права міжнародного комерційного контракту та охарактеризовано поняття міжнародного комерційного контракту, основні ознаки та принципи міжнародного комерційного контракту. В другому розділі розглянуто поняття і правове регулювання міжнародної купівлі-продажу товарів. В третьому розділі охарактеризовано порядок укладення міжнародного комерційного контракту, форма, зміст і структура договору міжнародної купівлі-продажу товарів. Список використаних джерел містить 54 найменування. Загальний обсяг роботи – 114 сторінок.Документ Правове регулювання спільного інвестування в Україні (російською мовою)(2020) Гарлиев, Илмират Тазебаевич; Garlyev, Ilmyrat Tazebayevich; Русін, Р. М.Магистерская работа посвящена комплексному исследованию современных тенденций правового регулирования института совместного инвестирования в Украине.Объектом исследования магистерской работы являются общественные отношения в сфере инвестиций в их понятийно-юридическом выражении. В первом разделе магистерской рассмотрен вопрос нормативно-правового регулирования инвестиционной деятельности в Украине, а именно: дано определение, классификации инвестиций, охарактеризован субъект и объект инвестиционной деятельности, проанализирована нормативно-правовая защита инвестирования в Украине. Во втором разделе исследуется сущность и классификация институтов совместного инвестирования (ИСИ), а также правовой статус субъектов совместного инвестирования. В третьем разделе магистерской работы дается обзор международного опыта института совместного инвестирования, в отдельный подраздел выделен вопрос правового регулирования инвестиционной деятельности в ЕС.Документ Поняття службової особи в кримінальному праві України(2020) Домбровська, К. С.; Dombrovska, K.; Бараненко, Д. В.Незважаючи на безліч ґрунтовних досліджень даної тематики, питання щодо визначення поняття службової особи та питання щодо кримінальної відповідальності службової особи й понині залишається доволі дискусійним, потребує більш глибокого аналізу, вивчення певних особливостей та удосконалення не тільки теоретичного базису, а й закріплення даних досліджень на законодавчому рівні. Службовими особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників органів державної влади або місцевого самоврядування, та виконують такі функції за спеціальним повноваженням. В першому розділі магістерської роботи розкрито поняття службової особи, його загальноправове розуміння, а також правові гарантії службової особи в кримінальному праві. В другому розділі проаналізовано ознаки службової особи. В третьому розділі вказані проблеми у визначенні службової особи на запропоновані шляхи удосконалення правового регулювання відповідальності службових осіб. Дослідження даної тематики покликано врегулювати і законодавчо розділяти поняття «службова особа» і визначення «представник влади», оскільки поняття «представник влади» являє собою самостійне кримінальноправове поняття, а не є складовою поняття «службова особа».Документ Теоретичні засади функціонування ювенальної юстиції в Україні(2020) Михайлов, О. С.; Mykhailov, О. S.; Дмитрук, І. М.В наші дні, враховуючи особливості вчинення злочинів, збільшення кількості кримінальних справ за участю неповнолітніх, особливо актуальним є вивчення та вдосконалення ювенальної юстиції як основного механізму попереджання злочинів за участю неповнолітніх. Крім того, багатоаспектний та гнучкий функціонал ювенальної юстиції може мати велике значення в процесі зменшення загальної кількості вчинених правопорушень. Перший розділ присвячений вивченню та аналізу теоретико-правових засад діяльності ювенальної юстиції. У цьому розділі охарактеризується поняття ювенальної юстиції, досліджується питання історіографії поняття й принципів ювенальної юстиції. У другому розділі виконано аналіз особливостей ювенальної юстиції в різних країнах, проаналізовано характерні риси в різних країнах та дана оцінка ролі ювенальної юстиції в Україні. Третій розділ спрямований на покращення механізмів функціонування ювенальної юстиції аналізу ефективності і подальшого вдосконалення ювенальної юстиції в Україні.Документ Адміністративно-правове забезпечення ґендерної рівності проходження служби в Збройних Силах України(2020) Александрова, А. І.; Aleksandrova, A.; Сікорський, О. П.Тема магістерської роботи присвячена проблематиці інтегрування та забезпечення ґендерної рівності чоловіків і жінок під час проходження служби в ЗСУ. У зв’язку з цим, у роботі було досліджено теоретичний та практичний аспекти визнання, закріплення та реалізації принципів рівності чоловіків та жінок у секторі безпеки і оборони України із врахуванням ситуації збройної агресії проти України й необхідності розбудови ЗСУ за стандартами НАТО. Як наслідок, було досліджено загальні положення адміністративно-правового забезпечення ґендерної рівності під час проходження служби в ЗСУ, а також розглянуто міжнародні стандарти забезпечення ґендерної рівності з метою їх імплементації в законодавство України. Магістерська робота складається з трьох розділів. В першому розділі досліджено історико-правові аспекти становлення ґендерної рівності та охарактеризовано особливості забезпечення ґендерної рівності в ЗСУ як об’єкта адміністративно правового регулювання в цілому. В другому розділі розглянуто адміністративно-правові гарантії забезпечення ґендерної рівності проходження служби у ЗСУ, зокрема: проаналізоване правове регулювання забезпечення ґендерної рівності в ЗСУ, а також досліджено механізми реалізації ґендерної рівності в ЗСУ та розкрито особливості адміністративного і судового захисту. В третьому розділі охарактеризовано міжнародний досвід у сфері забезпечення ґендерної рівності у секторі оборони та його впровадження в Україні. Результати роботи або окремих положень представлені до практичного застосування щодо подолання прогалин чинного законодавства в частині забезпечення ґендерної рівності в ЗСУ, а також у практичному застосуванні деяких положень роботи щодо подолання дискримінації за ознакою статі у сфері безпеки і оборони. Список використаних джерел містить 110 найменувань. Загальний обсяг роботи – 96 сторінок.Документ Правовий статус суб’єктів господарювання у портовій діяльності України(2020) Козлов, А. С.; Kozlov, A.; Борко А. Л.Тема магістерської роботи присвячена розкриттю правового статусу суб’єктів господарювання у портовій діяльності України, ролі в економіці, обсягу їх функцій і повноважень. Емпіричну основу дослідження склали: законодавство України та зарубіжних країн, практика діяльності державних органів України та інших країн. У розділі 1 «Морепортова діяльність як різновид господарської діяльності» розглянуто становлення та розвиток портової галузі у системі галузей економіки як предмет правового впливу; досліджені правові засади державного регулювання господарської діяльності у сфері портової галузі України. Розділ 2 «Особливості правового статусу суб’єктів господарських відносин у портовій діяльності України» складається із аналізу правового статусу суб'єктів портової влади, суб'єктів портового господарства, суб'єктів господарювання – споживачів портових послуг або робіт, органів державної влади та місцевого самоврядування, що здійснюють організаційно-господарські повноваження у морських портах. Розділ 3 «Іноземний досвід правового регулювання господарських відносин у морських портах» присвячений огляду тенденцій розвитку правового регулювання господарських відносин у морських портах інших країн світу, запозичення передового досвіду на шляху інтеграції до Європейського Співтовариства, перспективам реформування системи господарських відносин у морських портах, механізму подальшого вдосконалення конкурентної політики України у визначеній сфері. Список використаних джерел містить 43 найменування. Загальний обсяг роботи – 102 сторінки.Документ Висновок судово-психіатричної експертизи в цивільному процесі(2020) Баландіна, В. Є.; Balandina, V. E.; Седляр, Ю. О.Актуальність теми дослідження обумовлена широким використанням різноманітних засобів доказування в цивільному судочинстві, серед яких одну з найважливіших ролей відіграє судова експертиза, що призначається у спорах у сфері цивільних правовідносин, вирішення яких складає компетенцію цивільних судів. Лише судова експертиза дає можливість встановити опосередкованим шляхом нові факти, які недоступні для безпосереднього пізнання, тобто ті юридичні факти, з якими норми матеріального права пов’язують виникнення, зміну та припинення правовідносин. Тому, метoю дoслідження є визначення правoвoї прирoди виснoвку експерта у справах прo визнання oсіб недієздатними. Магістерська робота складається з трьох розділів. В першому розділі розглянуто дієздатність в цивільному процесі, поняття судово-психіатричної експертизи в цивільному процесі, її призначення, види та порядок проведення судово-психіатричної експертизи. В другому розділі досліджено поняття, сутність та правову природу висновку експерта, види висновків та порядок формування висновку експерта. В третьому розділі проаналізовано практику застосування судами цивільного процесуального законодавства при призначенні судово-психіатричної експертизи. Сфoрмульoвані у рoбoті пoлoження та прoпoзиції представлені до практичного застосування у закoнoдавчій сфері України для дoпoвнення та вдoскoналення нoрм, щo регулюють прoцес oфoрмлення виснoвку експерту та йoгo oцінку судом. Список використаних джерел містить 87 найменувань. Загальний обсяг роботи – 93 сторінки.Документ Адміністративно-правове регулювання обмеження монополізму та недобровісної конкуренції в Україні(2020) Кучера, Марина Олегівна; Kuchera, Marina Olegivna; Федоренко, Т. М.У роботі охарактеризовано правові особливості, порядок здійснення, процедуру регулювання, сутність та зміст адміністративно-правового регулювання обмеження монополізму та недобросовісної конкуренції в Україні. Досліджено нормативно-правову базу та теоретичний матеріал, які регулюють монополізм та недобросовісну конкуренцію.У роботі визначено значимість регулювання діяльності природних монополій в сучасних ринкових процесах, висвітлено форми реалізації контролюючої функції за діяльністю суб'єктів природних монополій. Також досліджено питання про сучасний механізм правового (законодавчого) регулювання діяльності різних сфер природних монополій та особливостей адміністративного порядку захисту конкуренції. Запропоновані теоретичні рекомендації щодо удосконалення чинного законодавства, а також програм і стратегій, які необхідні Україні для ефективного регулювання обмеження монополізму та недобросовісної конкуренції. У першому розділі «Характеристика економічного монополізму та конкуренції як об’єктів адміністративно-правового регулювання в Україні» здійснено теоретичний огляд термінології за темою, з’ясовано стан дослідження монополізму та конкуренції, висвітлено різні підходи до вивчення економічного монополізму та конкуренції як особливої сфери економічних відносин, визначено роль та функції даного інституту. У другому розділі «Особливості антимонопольного регулювання господарської діяльності» проведено аналіз чинного законодавства в частині захисту економічної конкуренції, досліджено діяльність Антимонопольного комітету України, проаналізовано специфіку адміністративно-правового регулювання економічної діяльності. У третьому розділі «Практичний аналіз регулювання обмеження монополізму та недобросовісної конкуренції в Україні» представлені основні проблеми сучасного монополізму та запропоновано напрямки вдосконалення вітчизняного законодавства щодо забезпечення економічної конкуренції.Документ Поняття непоіменованих договорів та особливості правового регулювання(2020) Сичугова, М. О.; Sichugova, M. O.; Ломакіна О. А.У темі магістерської роботи досліджено особливості непоіменованого договору, правове регулювання та основні види таких договорів. Проаналізовано ряд важливих питань: зміст «непоіменованого договору», межі свободи договору щодо вибору виду договору, що укладається; алгоритм кваліфікації непоіменованих договорів. В процесі роботи було використано законодавство України та зарубіжних країн, книги, статті. У розділі 1 «Поняття непоіменованих договорів та особливості правового регулювання» розглянуто особливості цивільно-правовового договору, принцип «дозволено все що не заборонено законом», а також поняття, зміст та правове регулювання непоіменованого договору. Розділ 2 «Аналіз окремих видів непоіменованих договорів» містить такі види: договір про надання медичних послуг, договір трансферу спортсмена, договір про надання освітніх послуг, договір про надання ритуальних послуг, дистриб'юторський договір. У розділі 3 «Правове регулювання непоіменованих договорів в окремих країнах» досліджено правове регулювання непоіменованих договорів в Росії, Німеччині, Франції, Молдові та інших країнах. Список використаних джерел містить 97 найменувань. Загальний обсяг роботи – 78 сторінок.Документ Національність судна: міжнародно-правові та національні аспекти(2020) Любашова, А. А.; Liubashova, A. A.; Дмитриченко, І. В.Магістерська робота присвячена комплексному дослідженню інституту національної приналежності судна, реєстрації суден під прапором та практиці «зручних» прапорів. Саме національність судна визначає юрисдикцією якої держави буде підпорядковано судно та усі члени екіпажу, чи буде існувати «реальний звязок» між судном та державою. Магістерська робота складається з розділів. У розділі 1 розглянуто поняття «національність» судна, простежено значення прапору судна та застосування принципу закону прапора судна. У 2 розділі визначено поняття та види реєстрації суден під прапором, проаналізовано особливості «зручного прапору», показано практику боротьби міжнародного співтовариства із «зручними» прапорами. Простежено досвід та практику України у сфері надання національності судну, визначено особливості українського суднового реєстру, розглянуто перспективи вдосконалення національного законодавства в морській сфері.Документ Корпоративні підприємства: особливості правового регулювання(2020) Ходжабердіев, Халикберді; Khodjaberdiev, Halykberdi; Ломакіна О. А.Магістерська робота присвячена ролі корпоративних утворень в системі економічного і соціального партнерства. Корпоративні підприємства як найбільш поширена форма організації підприємницької діяльності, акумулюючи в собі різні по галузевим і територіальним ознаками господарські освіти, складають основу економік більшості країн світу. З огляду на сучасний стан формування та розвитку корпоративного сектора національної економіки питання особливостей організації та функціонування корпоративних підприємств набувають особливої актуальності. Розділ 1 «Корпоративне підприємство: поняття, ознаки та місце серед інших юридичних осіб» присвячений дослідженню формування та розвитку корпоративних форм підприємництва в економіці України; аналізу поняття і ознак корпоративного підприємства. У розділі 2 «Класифікація корпоративних підприємств і особливості правового регулювання» розглянуті окремі особливості правового регулювання окремих видів корпоративних підприємств, зокрема: Товариство з обмеженою відповідальністю з двома і більше засновниками, господарські товариства, в тому числі, господарське товариство з одним учасником і кооперативи. Розділ 3 «Правовий статус корпоративних підприємств в Туркменістані» висвітлює правове регулювання корпоративних підприємств, їх класифікацію, порядок створення і функціонування згідно законодавства Туркменістану. Список використаних джерел містить 97 найменувань. Загальний обсяг роботи – 97 сторінок.Документ Адміністративні послуги в Україні: адміністративно-правовий аспект(2020) Батаріна, А. В.; Batarina, A.; Достдар Р. М.Тема магістерської роботи присвячена розкриттю проблемних питань, які виникають під час надання адміністративних послуг. У зв’язку з цим, в роботі було досліджено теоретичний та практичний аспекти розвитку сфери надання адміністративних послуг в Україні.Як наслідок було здійснено аналіз правового регулювання у сфері надання адміністративних послуг в Україні, охарактеризовано порядок надання адміністративних послуг з метою надання удосконалення вже існуючих адміністративних послуг в цілому. В цілому магістерська робота складається з трьох розділів. В першому розділі досліджено історичні аспекти встановлення та розвитку сфери адміністративних послуг в Україні, розкрито зміст та проаналізовано нормативо-правове регулювання адміністравтиних послуг в Україні. В другому розділі розглянуто види та порядок надання адміністравтиних послуг в Україні, а також охарактеризовано повноваження суб’єктів, які надають адміністративні послуги. В третьому розділі охарактеризовано міжнародний досвід надання адміністративних послуг та шляхи удосконалення національного законодавства в даній сфері. Результати роботи або окремих положень представлені до практичного застосування під час визначення поняття адміністративної послуги та вироблення шляхів удосконалення правового регулювання надання адміністративних послуг в України. Список використаних джерел містить 126 найменувань. Загальний обсяг роботи – 102 сторінки.