Бараненко Д. В.Baranenko D. V.2025-06-022025-06-0220192305-0314https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/10580Бараненко, Д. В. Стратегія оптимізації принципів нормотворчої діяльності центральних органів виконавчої влади = Strategy of optimization of principles of normative activity of central executive bodies / Д. В. Бараненко // Прикарпатський юридичний вісн. – Івано-Франківськ, 2019. – Вип. 1 (26), т. 3. – С. 3–7.У статті досліджені принципи діяльності центральних органів виконавчої влади. Міститься аналіз принципів нормотворчої діяльності центральних органів виконавчої влади, до яких запропоновано віднести принципи законності, демократизму, гласності, професіоналізму, техніко-юридичної досконалості, ефективності регулювання, виконуваності та планувальнооперативний принципи. Підкреслено, що всі зазначені принципи взаємопов’язані та взаємодіють в процесі реалізації нормотворчої діяльності центральних органів виконавчої влади і саме вони складають основні напрями та підґрунтя нормотворчого процесу. Визначено, що принцип законності є основоположним принципом нормотворчої діяльності центральної органів виконавчої влади. Констатовано, що принцип демократизму забезпечується через реалізацію принципу гласності, які виявляються в процесі створення нормативно-правових актів і є регуляторними. Встановлено, що принцип науковості в нормотворчій діяльності центральних органів виконавчої влади має реалізовуватися лише разом із принципом використання при розробці нормативно-правових актів практичного досвіду у галузі, в якій розробляється документ. Узагальнено, що ефективна реалізація зазначених принципів у нормотворчому процесі сприятиме удосконаленню якості нормативно-правових актів центральних органів виконавчої влади, недопущенню протиріч між ними, усуненню дублювань норм та перешкоджатиме недоцільному збільшенню неякісного законодавства взагалі. Зроблено висновок, що принципами нормотворчої діяльності центральних органів виконавчої влади в Україні виступають принципи законності (перший обов’язковий принцип нормотворчої діяльності центральних органів виконавчої влади), демократизму, гласності, професіоналізму, техніко-юридичної досконалості, ефективності регулювання, виконуваності та планувально-оперативний принцип. Усі вони пов’язані між собою та взаємодіють у процесі реалізації нормотворчої діяльності центральних органів виконавчої влади, і саме вони складають основні напрямки та підґрунтя нормотворчого процесу центральних органів виконавчої влади.ukвиконавча владаміністерствонормативно-правовий актнормотворча діяльністьповноваженняправове регулюванняпринципипублічне управлінняцентральний орган виконавчої владиexecutive powerministrynormative legal actnormative legal activitypowerslegal regulationprinciplespublic administrationcentral executive bodyСтратегія оптимізації принципів нормотворчої діяльності центральних органів виконавчої владиStrategy of optimization of principles of normative activity of central executive bodiesArticle