Kalaman, Olga B.Каламан, О. Б.2021-05-272021-05-2720192311-3405 (Print)2313-0415 (Online)https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/4212Kalaman, O. B. The genesis and the modern paradigm of strategic enterprise management = Генезис та сучасна парадигма стратегічного управління підприємством / O. B. Kalaman // Зб. наук. пр. НУК. – Миколаїв : НУК, 2019. – № 4 (478). – P. 17–24.Анотація. Стаття присвячена дослідженню генезису теорій стратегічного управління, починаючи від теорії стратегічного планування до теорії стратегічного управління. В роботі докладно проаналізовані різні трактування і визначення сутності управління з метою виявлення підходів до розкриття змісту управління. Проведені автором дослідження показали, що на цей момент часу особливості процесу стратегічного управління на підприємствах досліджені недостатньо, тому в цій роботі представлене теоретичне та методичне положення в частині організаційно-методичного та інформаційного забезпечення процесу формування стратегії підприємства. Метою проведеного дослідження є наукове обґрунтування і розвиток теорії стратегічного управління в частині організаційно-методичного забезпечення процесу формування стратегії, що дозволяють забезпечити якісне аналітичне обґрунтування стратегічних управлінських рішень підприємств в довгостроковій перспективі. Для досягнення поставленої мети дослідження використовувалися принципи діалектичної логіки, єдності логічного і теоретичного, системного аналізу, проблемно-цільовий підхід, методи класифікації, експертних оцінок. У роботі доведено, що стратегічному управлінню відводиться провідна роль в напрямі подальшого розвитку промислового виробництва і підвищенні його ефективності. Зазначено, що підприємство – це самостійний, організаційно-відокремлений господарюючий суб’єкт з правами юридичної особи, який виробляє і реалізує продукцію, виконує роботи, надає послуги. Як висновок автор зосереджує увагу на тому, що підприємство є одним з основних інститутів сучасної економічної системи і являє собою відокремлений суб’єкт економічної діяльності, який здійснює свої функції у зовнішньому економічному середовищі, до якого належать споживачі, постачальники, держава, конкуренти, природні умови і суспільство загалом. Особливо наголошується на тому, що промислове підприємство фактично служить інструментом розподілу ресурсів в економіці між альтернативними можливостями їх використання.enstrategystrategic managemententerprise managementtheory of strategic managementstrategic planningenterprise competitivenessenterpriseстратегіястратегічне управлінняуправління підприємствомтеорії стратегічного управліннястратегічне плануванняконкурентоспроможність підприємствапідприємствоThe genesis and the modern paradigm of strategic enterprise managementArticle