Мирута Н. М.Myruta Nataliia М.2024-12-132024-12-1320242311-3405 (Print)2311-3405 (Print)https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/9333Мирута, Н. М. Процесний підхід до управління комунікаціями = Process approach to communication management / Н. М. Мирута // Зб. наук. пр. НУК. – Миколаїв : Гельветика, 2024. – № 3 (496). – С. 127–135.Мета. Дослідження елементів комунікації, ідентифікація процесу управління комунікаціями за допомогою процесного підходу для підвищення його ефективності та результативності. Методика. Теоретичною основою дослідження є праці вчених. Контент-аналіз – для дослідження думок та пропозицій науковців щодо елементів, етапів та змісту процесу комунікацій. Процесний підхід – для побудови логіки процесу комунікації, визначення його структури, виявлення входів та виходів. Методологія структурного моделювання SADT – для побудови схеми процесу комунікації. Метод узагальнення – для підсумку результатів дослідження. Результати. З метою підвищення результативності комунікацій пропонується застосувати процесний підхід до управління ними. Процесний підхід представляє будь яку діяльність (в тому числі і управління) у вигляді процесу, який складається з сукупності підпроцесів, пов’язаних між собою через виходи–входи: вихід попереднього підпроцесу є входом наступного. До процесу управління комунікаціями необхідно включити підпроцеси: «встановлення мети управління комунікацією», «підготовка комунікації» та «здійснення комунікації». Крім цього, враховуючи важливість оцінки їх результативності, четвертим пропонується включити підпроцес «оцінка результату управління комунікацією». Входом процесу управління комунікаціями є мета діяльності організації. Виходом підпроцесу «Встановлення мети управління комунікаціє» є мета, яка і визначить зміст підпроцесу «Підготовка комунікації». Важливим входом в цей підпроцес має бути зворотний зв'язок із отримувачем повідомлення, бо саме він підштовхує процес до розвитку. Виходом з підроцесу «Підготовка комунікації» буде розроблений комплекс її елементів: це визначена цільова група (отримувач повідомлення), обраний канал та сформоване повідомлення. Цей перелік елементів буде входом в підпроцес «Здійснення комунікації». Входом в підпроцес «Оцінка результатів управління комунікацією» є вихід підпроцесу «Здійснення комунікації», а саме результат цього процесу. Наукова новизна. Запропонований процесний підхід до управління процесом комунікації, в якому на відміну від існуючих, наявність кожного етапу обґрунтований попереднім, що унеможливлює зайві чи недоцільні етапи, а процес управління не переривається. Практична значущість. Запропонований підхід дасть змогу ідентифікувати всі необхідні етапи комунікації, побудувати їх у логічній послідовності, що призведе до врахування причин можливих комунікативних бар’єрів та підвищенню ефективності та результативності комунікації.ukелемент комунікаціїпроцес комунікаціїпроцесний підхідефективність комунікаціїпідпроцеси процесу комунікаціїelement of communicationcommunication processprocess approachcommunication efficiencysubprocesses of the communication processПроцесний підхід до управління комунікаціямиProcess approach to communication managementArticle