Гаркуша С. В.Черненко О. О.Кошова О. П.Субота І. В.Литвиненко А. І.Garkusha Sergey V.Chernenko Oksana O.Koshova Oksana P.Subota Ilona V.Litvinenko Alla I.2023-09-192023-09-1920232311-3405 (Print)2313-0415 (Online)https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/6982Розробка програми-тренажеру дистанційного навчального курсу «Основи наукових досліджень в інформатиці» = Development of trainer program for the distance educational course “Bases of scientific research in computer sciences” / С. В. Гаркуша, О. О. Черненко, О. П. Кошова, І. В. Субота, А. І. Литвиненко // Зб. наук. пр. НУК. – Миколаїв : Гельветика, 2023. – № 1 (490). – С. 165–175.Мета. Найважливішим стратегічним завданням на сьогоднішньому етапі модернізації освіти України є забезпечення якісного навчання під час очної, дистанційної чи змішаної форми, як для школярів, так і для студентів навчальних закладів різного рівня акредитації. Одним з ефективних методів для підвищення засвоєння теоретичного матеріалу та практичних вмінь і навичок є використання програм-тренажерів під час навчального процесу. У статті розглянуто процес програмної реалізації тренажеру дистанційного навчального курсу «Основи наукових досліджень в інформатиці». Методика. Використано теоретичні матеріали дистанційного курсу «Основи наукових досліджень в інформатиці», інтегроване програмне середовище Eclipse, об’єктно-орієнтована мова програмування Java та мови розмітки HTML, CSS. Для розробки програмного забезпечення обрано метод «Waterfall Model». Результати. У роботі реалізовано програму-тренажер дистанційного навчального курсу «Основи наукових досліджень в інформатиці». Проектування та розробка здійснена в інтегрованому середовищі Eclipse мовою програмування Java. Програма-тренажер включає запитання двох рівнів складності, методичні рекомендації та теоретичну довідку за темами модулів. Наукова новизна. Розроблений програмний продукт виконує навчальну та контролюючу функції. Тренажер реалізовано у вигляді віконної програми, яка не потребує додаткового програмного забезпечення для її роботи. Дослідження доводить, що саме такий формат додатку є найбільш «дружнім» для користувача та не потребує допоміжних вказівок. Методологія розробки елементів програми також демонструє покроковість в створенні тренажеру. Практична значимість. Розроблений програмний продукт імплементовано у відповідний курс системи дистанційного навчання на платформі Moodle Полтавського університету економіки та торгівлі та рекомендовано для використання здобувачам освіти за спеціальністю «Комп’ютерні науки» в навчальному процесі під час вивчення дисципліни «Основи наукових досліджень в інформатиці».ukРозробка програми-тренажеру дистанційного навчального курсу «Основи наукових досліджень в інформатиці»Development of trainer program for the distance educational course “Bases of scientific research in computer sciences”Article