Угоднікова, Олена ІгорівнаUhodnikova, Olena І.2023-02-142023-02-142022DOI https://doi.org/10.15589/smi2022.1(16).072409-3858 (Print)2519-1845 (Online)https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/6520Угоднікова, О. І. Маркетинг сфери туризму та гостинності: інноваційні підходи = Tourism and hospitality marketing: innovative approaches / О. І. Угоднікова // Shipbuilding & Marine Infrastructure. – 2022. – № 1 (16). – С. 63–69.Застосування інноваційних технологій маркетингових комунікацій у сфері туризму, готельному та ресторанному господарстві, при реалізації напряму круїзних подорожей є необхідним процесом для кожного закладу. Метою дослідження є розробка механізмів практичного впровадження шляхів реалізації ефективних маркетингових систем у сфері обслуговування в умовах викликів зовнішнього середовища. Майже всі сфери бізнесу, включаючи готельно-ресторанну індустрію взяли напрям на розвиток клієнторієнтованості та індивідуальний підхід до кожного клієнта, що за останні п’ять років сприймається, як норма та піднімає рівень клієнтського досвіду споживача. У статті використовуються методи аналізу, порівняльного аналізу, синтезу та моделювання практичних проекцій реалізації запропонованих інноваційних підходів до побудови систем маркетингу в умовах зовнішніх викликів для підприємств сфери обслуговування та круїзних суден. У статті визначено причини, які є основними для підтримки того ж рівня економічного розвитку працюючих закладів та можливості відкриття нових закладів в умовах військових дій. Одним із елементів цифровізації процесів надання послуг, що аналізується у статті, є маркетинговий контент. Механізми застосування маркетингового контенту і матеріалів, створених для покупців та оптимізованих на базі їх думки, аналізуються у дослідженні. Аналіз дослідження трендів готельно-ресторанної індустрії, круїзних подорожей на цифровому ринку дозволяють узагальнити, як використовуються можливості соціальних мереж і способи роботи з їх адресатами. Опрацьовано питання ведення сторінок туристичних підприємств, готелів і ресторанів, пропозицій круїзних лайнерів у соціальних мережах, що підпорядковується деяким стандартним правилам, описаним у статті. Головна особливість соціальних мереж полягає в тому, що коли сторінка стає популярною, то управління нею не вимагає додаткових вкладень і зусиль, що визначає актуальність запропонованих механізмів. Визначено, що Інтернет-маркетинг повинен відповідати на всі запитання та коментарі (позитивні та негативні), фахівці повинні брати участь в обговореннях, запитувати відгуки та надавати зворотній зв’язок. Отже, можливості маркетингових механізмів цифрового формату дозволяють підвищити ефективність та результативність діяльності туристичного підприємства та закладів готельно-ресторанної індустрії, в тому числі при наданні послуги на круїзних лайнерах.ukмаркетингсфера гостинностітуризммаркетингові комунікаціїкруїзні лайнериmarketinghospitalitytourismmarketing communicationscruise linersМаркетинг сфери туризму та гостинності: інноваційні підходиArticle