Грицук Іван ВалерійовичТуріца Василь Миколайович2024-01-312024-01-312023https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/7822Туріца, В. М. Підвищення ефективності експлуатації головного двигуна 6 NVD 48 A-2U судна ''ELGA-1'' за рахунок модернізації системи мащення : магістерська робота ; спец. 131 ''Прикладна механіка'' / В. М. Туріца ; наук. кер. І. В. Грицук. – Первомайськ : ПННІ НУК, 2023. – 141 с.Сучасне судно, незалежно від його призначення (перевезення вантажів по морях і океанах або у внутрішніх водних шляхах, вилов і переробка морепродуктів, здобич вуглеводнів або інших корисних копалини, проведення науково-дослідних робіт), є складною інженерною спорудою, призначеною для тривалої (автономної) роботи, у тому числі, в екстремальних гідрометеорологічних і льодових умовах. В основні тенденції розвитку світового транспортного флоту передбачають створення нових видів транспортних енергосилових установок, що забезпечують істотне скорочення витрати палива й енергії. Особливо гостро постає проблема ощадливої витрати палива нафтового походження, що зв’язано з обмеженістю запасів вихідної сировини – нафти, підвищенням вартості її видобутку і транспортування, а також ростом споживання нафти для хімічної промисловості. Розвиток суднового дизелебудування йде по шляху інтенсифікації досліджень і практичної реалізації заходів по підвищенню середнього ефективного тиску. Найважливіша проблема – створення головних суднових і допоміжних дизельних агрегатів як інтелектуальних двигунів (на основі комп'ютерного управління). У сучасних поршневих двигунах знайшло широке використання «елементів адаптації». Це дозволило значно поліпшити експлуатаційні якості, підвищити надійність, знайти величезні резерви по підвищенню технічного рівня поршневих двигунів внутрішнього згоряння. Одним з найбільш перспективних шляхів скорочення витрати дизельного палива при одночасному виконанні поставленої задачі збільшення моторесурса двигунів є удосконалення системи мащення, в першу чергу двигунів що застосовуються на флоті в якості головних. Чим і пояснюється вибір системи у якості прототипу у даному дипломному проекті.ukМащення судових дизелівмодернізація двигунапроцес впускуіндикаторна діаграма. ефективні показникирозрахунок дизеля131 ''Прикладна механіка''Lubrication of marine diesel enginesengine modernizationintake processindicator diagram. effective indicatorsdiesel calculationПідвищення ефективності експлуатації головного двигуна 6 NVD 48 A-2U судна ''ELGA-1'' за рахунок модернізації системи мащенняMasterThesis