Іртищева Інна ОлександрівнаСтегней Маріанна ІванівнаКрамаренко Ірина СергіївнаПопович Олеся ПетрівнаIrtyshcheva I.Stehnei M.Kramarenko I.Popovych O.2025-02-132025-02-132024DOI: https://doi.org/10.36887/2524-0455-2024-5-12524-0455 (Print)https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/9836Формування трансферного потенціалу суб’єктів е-бізнесу в системі регулювання сфери торгівлі = Formation of the transfer potential of e-business subjects in the trade regulatory systema / І. О. Іртищева, М. І. Стегней, І. С. Крамаренко, О. П. Попович // Актуальні проблеми інноваційної економіки та права. – 2024. – № 5. – С. 6–10.У статті досліджено сутність та особливості формування трансферного потенціалу суб’єктів е-бізнесу в системі торгівлі. Зазначено, що ринок електронної торгівлі в Україні та світі зростає високими темпами, що стимулює суб’єктів електронного бізнесу формувати і розвивати трансферний потенціал як базову умову забезпечення конкурентоспроможності та адаптації до змін на відповідному ринку. Встановлено, що трансферний потенціал – це здатність компаній або організацій, що працюють в сфері електронної комерції, передавати свої ресурси, технології, знання, інновації або капітал між різними сегментами бізнесу, регіонами або ринками, що є ключовим фактором для росту, масштабування і підвищення конкурентоспроможності на глобальному рівні. Основні елементи трансферного потенціалу в е-бізнесі включають: технологічний трансфер, зосереджений на впровадженні та адаптації передових технологій, таких, як ШІ та блокчейн; трансфер знань та компетенцій, що передбачає обмін досвідом і розвиток персоналу; трансфер капіталу та ресурсів, який охоплює розподіл фінансових ресурсів і оптимізацію ланцюгів постачання; трансфер клієнтської бази, спрямований на залучення та утримання клієнтів у різних регіонах і платформах; міжнародний трансфер, що включає адаптацію бізнес-моделей і продуктів для глобальних ринків і використання міжнародних мереж постачання для розширення ринків. Формування трансферного потенціалу суб’єктів електронного бізнесу базується на розвиненій інформаційній інфраструктурі, швидкій адаптації до ІТ-змін, масштабованості рішень та мережевих ефектах для підвищення інноваційного потенціалу. Процес формування трансферного потенціалу підприємств електронного бізнесу має бути спрямований на підвищення ефективності діяльності та максимізацію прибутку, а також забезпечення високого рівня задоволення потреб клієнтів. Враховуючи специфіку електронного бізнесу, цей процес повинен бути гнучким і динамічним, щоб оперативно реагувати на зміни в попиті та умовах ринку.ukе-бізнеселектронна комерціяринок е-торгівлітрансферний потенціалцифрові технологіїторгівляінформаційне середовищестратегічне управліннятактичне управлінняпідприємництвоe-businesse-commercee-commerce markettransfer potentialdigital technologiestradeinformation environmentstrategic managementtactical managemententrepreneurshipФормування трансферного потенціалу суб’єктів е-бізнесу в системі регулювання сфери торгівліFormation of the transfer potential of e-business subjects in the trade regulatory systemaArticle