Колісніченко С. Ф.Рагулін С. В.Kolesnychenko Stanislav F.Rahulin Serhii V.2024-12-052024-12-0520242311-3405 (Print)2313-0415 (Online)https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/9263Колісніченко, С. Ф. Дослідження аеродинамічної моделі типу «літаюче крило» засобами кінцево-елементного аналізу = Research of the aerodynamic model “flying wing” by means of finite element analysis / С. Ф. Колісніченко, С. В. Рагулін // Зб. наук. пр. НУК. – Миколаїв : Гельветика, 2024. – № 2 (495). – С. 77–84.З кожним роком все більше і більше галузей відкривають нові шляхи використання безпілотних літальних апаратів. Безпілотні літальні апарати знаходять широке застосування в різних сферах. Зокрема, застосування безпілотних літальних апаратів в специфічних сферах вимагає особливих зовнішніх форм. Так наприклад, використання відповідних аеродинамічних схем для зменшення відбивання радіохвиль, також для виконання авіаційно-хімічних робіт. Однією з поширених схем, що забезпечує невеликі і рівномірні індуктивні швидкості, що зменшує інтенсивність кінцевих вихорів, є схема безпілотного літаючого апарату типу «літаюче крило». Аеродинамічна схема «літаюче крило» є доволі перспективною для виконання авіаційно-хімічних робіт. Переваги, які вона має, позитивно впливають на якість робіт, які виконуються. Переваги схеми «літаюче крило» найбільш ясно виступають саме у важких літальних апаратах: зменшення опору, зменшення ваги, усунення можливості вібрації та бафтингу хвостового оперення. Особливість безхвостих літальних апаратів полягає в поздовжній стійкості, балансуванні, а також шляховій стійкості та керованості в горизонтальній площині, що досягаються без хвостового оперення. Однак негативним є те, що при високих аеродинамічних якостях дана схема має суттєві недоліки щодо забезпечення динамічних характеристик, тобто стійкості і керованості. Основними завданнями дослідження є визначення загальних аеродинамічних характеристик літального апарату типу «літаюче крило». Також потрібно провести порівняльний аналіз динамічних характеристик літальних апаратів нормальної схеми зі схемою «літаюче крило». Визначення аеродинамічних параметрів в різних режимах обтікання проводилось за допомогою методу кінцево-елементного аналізу. В роботі використовувалися такі методи дослідження як порівняльний аналіз, узагальнення, систематизація та синтез, математичне та комп'ютерне моделювання з використанням пакета програм кінцево-елементного аналізу ANSYS.ukмоделюванняANSYSаналізаеродинамічна схемаобтіканняmodelinganalysisaerodynamic schemeflow aroundДослідження аеродинамічної моделі типу «літаюче крило» засобами кінцево-елементного аналізуResearch of the aerodynamic model “flying wing” by means of finite element analysisArticle