Литвиненко Дмитро ЮрійовичЩедролосєв Олександр ВікторовичСоценко Владислав ВалерійовичСкирда Сергій ПавловичLytvynenko Dmytro Y.Shchedrolosiev Oleksandr V.Sotsenko Vladyslav V.Skyrda Serhii P.2025-01-022025-01-022024https://doi.org/10.15589/smi2024.2(19).012409-3858 (Print)2519-1845 (Online)https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/9436Дослідження зміни величини втомного пошкодження типових зварних конструктивних вузлів вздовж суховантажного судна = Research of fatigue damage variation of typical welded structural joints along dry-cargo ship / Д. Ю. Литвиненко, О. В. Щедролосєв, В. В. Соценко, С. П. Скирда // Shipbuilding & Marine Infrastructure. – 2024. – № 2 (19). – С. 4–13.Розроблено стержньові моделі днищового та бортового перекриття універсального суховантажного судна. Виконано розрахунок величин розмахів змінного тиску від дії забортної води та вантажу на корпусні конструкції, а також величин розмахів вертикального хвильового згинального моменту у корпусі судна. Ці навантаження визначені при екcплуатаційній забезпеченості. Розрахунки виконувались відповідно до норм міцності морських суден для перерізів приблизно в середині довжини відсіків 2-5 корпусу суховантажника. В результаті розрахунків було визначено розмах номінальних еквівалентних експлуатаційних напружень, що діяли на конструктивні зварні вузли перетину конструкцій борту та подвійного дна суховантажного судна та вузли перетину повздовжнього ребра жорсткості днища та флору. Такі еквівалентні експлуатаційні номінальні напруження представляють собою комбінацію розмахів напружень від загального повздовжнього згину корпусу судна, згину перекриття та балки, до яких відноситься досліджуваний конструктивний вузол. На базі величин зазначених еквівалентних напружень для вузлів перетину конструкцій борту та подвійного дна і перетину повздовжнього ребра жорсткості днища та флору було визначено параметри довготермінового розподілу номінальних напружень за законом Вейбулла. Ці параметри визначено для середніх перерізів відсіків 2-5 за довжиною судна. Для досліджуваних зварних конструктивних вузлів корпусу суховантажника визначено криві втоми за рекомендаціями Міжнародної асосціації класифікаційних товариств та Міжнародного інституту зварювання. З використанням розрахованих параметрів довготермінового розподілу напружень визначено величини кумулятивного втомного пошкодження досліджуваних конструктивних вузлів, розташованих у середніх перерізах відсіків 2-5 за довжиною судна. Розрахунки втомного пошкодження виконувались за рекомендаціями Міжнародного інституту зварювання, при цьому враховувались два характерних розрахункових стани судна: «судно у повному вантажі» та «судно в баласті». Вплив корозії та ударних навантажень на величину показників втомної міцності не враховувався.ukвтомна міцністькумулятивне втомне пошкодженнязварний конструктивний вузолстержньова ідеалізаціяскінченно-елементний аналізfatigue strengthfatigue damagewelded structural jointbeam modelfinite element analysisДослідження зміни величини втомного пошкодження типових зварних конструктивних вузлів вздовж суховантажного суднаResearch of fatigue damage variation of typical welded structural joints along dry-cargo shipArticle