Дубова, О. А.Дубініна, М. Д.Надєїна, І. В.Dubova, O. A.Dubinina, M. D.Nadeina, I. V.2020-02-102020-02-102019https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/2877Дубова, О. А. Студент-першокурсник у дзеркалі соціолінгвістичного дослідження = Freshman student in the mirror sociolinguistics investigation / О. А. Дубова, М. Д. Дубініна, І. В. Надєїна // Гуманіт. вісн. НУК. – Миколаїв : НУК, 2019. – Вип. 12. – С. 15–27.Запропоновано структуру готовності до навчання в університеті. Розроблено систему засобів соціолінгвістичного дослідження рівня готовностей студентів першого курсу спеціальності філологія (прикладна лінгвістика). За допомогою прийомів соціолінгвістики встановлено рівень мотиваційної та емоційно-вольової готовностей студентів.The types of person’s readiness for activity are considered. The readiness of a person to study at the university as one of the types of readiness for educational activity is determined. The structure of readiness for studies at the university is offered. The system of means of sociolinguistic study of the level of readiness of students of the first year students of the specialty philology (applied linguistics) was developed. With the help of methods of sociolinguistics, the level of motivation and emotional and volitional readiness of students has been established.otherсоціолінгвістикапедагогічна готовністьпсихологічна готовністьмотиваційна готовністьемоційно-вольова готовністьsociolinguisticspedagogical readinesspsychological readinessmotivational readinessemotional and volitional readinessСтудент-першокурсник у дзеркалі соціолінгвістичного дослідженняFreshman student in the mirror sociolinguistics investigationOther