Парсяк В. Н.Канаш О. Є.Parsyak VolodymyrKanash Olesia2023-09-082023-09-082021DOI: https://doi.org/10.32782/2304-0920/2-87-22304-0920 (Print)2664-696X (Online)https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/6865Парсяк, В. Н. Вища дуальна освіта в Європі: витоки, організація, економічно-правові умови = Higher dual education in Europe: origins, organization, economic and legal conditions / В. Н. Парсяк, О. Є. Канаш // Вісн. ОНУ. Сер. Економіка. – Одеса, 2021. – Т. 26, вип. 2 (87). – С. 13–19.У контексті реформаційних процесів, які безупинно відбуваються в системі підготовки кадрів в Україні, досліджено джерела походження дуальної університетської освіти на теренах Європейського Союзу (на прикладі Німеччини). З’ясовано, що імпульсом для її поширення за межі професійно-технічної освіти стали зміни у настроях молоді, яка, прагнучи отримати гарантії економічної стабільності у майбутньому, не обмежується робітничими компетенціями, а має наміри набувати мінімально бакалаврський вишкіл. Отримано підтвердження робочої гіпотези щодо важливості створення інституційного економіко-правового підґрунтя для плідної співпраці отримувачів освітніх послуг, роботодавців і університетів. Представлено моделі дуальної освіти щодо розподілу навчального і робочого часу та різновиди навчальних курсів, як і набули поширення. Наголошено, що дуальна освіта не є інновацією для вітчизняної вищої школи, але разом із тим має наповнюватися новим змістом, з огляду на позитивний світовий досвід.ukВища дуальна освіта в Європі: витоки, організація, економічно-правові умовиHigher dual education in Europe: origins, organization, economic and legal conditionsArticle