Іртищева І.Надточій І.Крамаренко І.2024-06-132024-06-132024https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/8334А. с. 124913 Україна. Компетентністний підхід як базис дуальної форми набуття фахових компетенцій у системі вищої освіти / Іртищева І., Надточій І., Крамаренко І. // Економіка та суспільство. - 2023. - № 55. Дата реєстрації 6 червня 2024 р.Інноваційність управління закладом вищої освіти визначається новими умовами та вимогами до освітньої діяльності з боку держави, суспільства та ринку праці. У зв'язку з цим зростає складність управління освітньою діяльністю, оскільки збільшується кількість зв'язків закладу вищої освіти зі сферою виробництва; зростає необхідність максимально орієнтуватися на актуальні та перспективні потреби ринку праці; виникають нові управлінські функції у зв'язку з використанням дуальної системи навчання. Необхідно зазначити, що саме компетентнісний підхід, що акцентує увагу на результаті дуальної форми здобуття освіти, здатності випускника закладу вищої освіти діяти в різних проблемних ситуаціях, пов'язаних як з професійною діяльністю, так і з життєвим самовизначенням. Метою статті є з’ясувати та охарактеризувати особливості організації науково-дослідницької діяльності здобувачів вищої освіти з урахуванням ідей та положень компетентнісного підходу при організації дуальної форми набуття фахових компетенцій. Визначено, що компетентнісний підхід, що акцентує увагу на результаті дуальної освіти, здатності випускника закладу вищої освіти діяти у різних проблемних ситуаціях, пов'язаних як з професійною діяльністю, так і з життєвим самовизначенням. Доведено, що активізація науково-дослідної діяльності здобувачів вищої освіти в закладах вищої освіти покликана надавати компетентну допомогу та підтримувати ініціативні прояви здобувачів вищої освіти у визначенні своїх науково-дослідних інтересів та знаходженні оптимальної галузі для дослідницької самореалізації, вибудовування взаємозв'язку науково-дослідної діяльності з майбутньою професійною областюukдуальна форма набуття фахових компетенційосвітній процесвища освітакомпетентнісний підхідорганізації науково-дослідницької діяльності здобувачів вищої освітиучасники освітнього процесустейкхолдери університетуекономічний ефектКомпетентністний підхід як базис дуальної форми набуття фахових компетенцій у системі вищої освітиOther