Патлайчук О. В.Канарова О. В.Брюховецька І. В.2024-09-122024-09-122023DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6165-2023-8(14)-724-7372786-6165 (ONLINE)https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/8726Патлайчук, О. В. Сучасні освітні практики ЗВО: особливості використання інноваційних технологій навчання = Modern educational practices of high schools: features of the use of innovative learning technologies / О. В. Патлайчук, О. В. Канарова, І. В. Брюховецька // Вісник науки та освіти : електрон. журн. – 2023. – № 8 (14). – Режим доступу: https://doi.org/10.52058/2786-6165-2023-8(14)-724-737У статті розглядаються теоретико-методологічні засади сучасних освітніх технологій, викладаються особливості інноваційних технологій навчання. Впровадження інноваційних освітніх технологій в освітній процес вищої школи здатне якісно змінити звичні способи та методи викладання, закладаючи тим самим фундамент нового способу підготовки сучасного фахівця, який має необхідний набір компетенцій. У статті звернено увагу на нові освітні практики, які формуються у зв'язку із віртуалізацією освітнього середовища та поширенням інноваційних освітніх технологій; визначено основні переваги відкритих освітніх мультимедіа систем. Зазначається про обумовлені віртуалізацією освітнього середовища вимоги до підготовки випускника університету, яка за нових умов все більше залежить від швидкості орієнтування в інформаційному просторі, ніж від рівня володіння професійними знаннями і уміннями. Конкретизовано особливості технології дистанційного навчання; специфіки змішаного навчання як навчальної методології, яка поєднує в собі традиційні методи викладання з інноваційними, які забезпечуються можливостями інформаційно-комунікаційних технологій. Проаналізовано методологічні характеристики інтерактивного навчання як специфічної організації освітнього процесу, що має проблемно-пошукову природу; уточнено основні форми, засоби, завдання інтерактивного навчання, а також логіку навчальної взаємодії при його організації. Доведено, що ідея інтерактивної педагогічної взаємодії становитиме концептуальну основу розвитку інноваційних освітніх технологій у ЗВО. Обгрунтовано доцільність використання у процесі професійної підготовки технології контекстного навчання і кейс-технології, заснованої на самостійному вивченні друкованих і мультимедійних навчально-методичних матеріалів. У цілому, актуалізовано значущість використання інноваційних технологій навчання, що дало можливість створити якісно нове освітнє середовище як основу для розвитку та модернізації системи освіти.ukмодернізація вищої школивіртуалізація освітнього середовищаінноваційні освітні технологіїінтерактивна педагогічна взаємодіядистанційне навчаннязмішане навчанняконтекстне навчаннякейс технологіяmodernization of the higher schoolvirtualization of the educational environmentinnovative educational technologiesinteractive pedagogical interactiondistance learningblended learningcontextual learningcase technologyСучасні освітні практики ЗВО: особливості використання інноваційних технологій навчанняArticle