Шостак В. П.Кісарова, А. І.Kisarova, A. I.2021-11-102021-11-102019https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/4551Кісарова, А. І. Підвищення енергоефективності пропульсивної установки з кайтом шляхом визначення раціонального параметра узгодження для адаптації малообертового двигуна = Improving the energy efficiency of the propulsion plant with the kite by determining the rational matching parameter for the adaptation of the low-speed engine : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.05.03 / А. І. Кісарова ; наук. кер. В. П. Шостак ; НУК. – Миколаїв, 2019. – 20 с. + eлектрон. копія.Кісарова А. І. Підвищення енергоефективності пропульсивної установки з кайтом шляхом визначення раціонального параметра узгодження для адаптації малообертового двигуна. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.05.03 – Двигуни та енергетичні установки. – Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова, Миколаїв, 2019. У дисертаційному дослідженні вирішена актуальна науково-прикладна задача підвищення енергоефективності суднової пропульсивної установки шляхом раціональної адаптації малообертового двигуна до майбутніх умов експлуатації транспортного судна з додатковим рушієм – кайтом. Розроблено інструментарій для визначення раціонального значення параметра узгодження «двигун внутрішнього згоряння–турбокомпресор» при ймовірнісно-визначених гідрометеорологічних параметрах на рейсових лініях. Рух судна забезпечується як постійно працюючим МОД, так і кайтом, що епізодично включається в роботу. Досліджено вплив параметра узгодження на сумарну витрату палива за строк служби судна за допомогою розробленої імітаційної математичної моделі. Встановлено, що для середньотонажного танкера з двигуном 6S50ME-C7 і кайтом 640 м2 раціональне значення параметра відповідає точці узгодження на гвинтовій характеристиці двигуна з координатою по навантаженню 60,8 % від номінального. Економія палива від визначення на стадії проектування судна раціонального параметра «двигун внутрішнього згоряння–турбокомпресор» становитиме за строк експлуатації на рейсовій лінії в Північній Атлантиці зі сприятливим для роботи кайта вітровим потенціалом понад 4 %.ukімітаційна математична модельсудновий малообертовий двигунтурбокомпресорпараметр узгодженнякайтвитрата палива05.05.03 "Двигуни та енергетичні установки"simulation mathematical modelship low-speed engineturbochargermatching parameterkitefuel consumptionПідвищення енергоефективності пропульсивної установки з кайтом шляхом визначення раціонального параметра узгодження для адаптації малообертового двигунаOther