Лугінін, О. Є.Терлич, С. В.Коршиков, Р. Ю.Luginin, O. Ye.Terlych, S. V.Korshykov, R. Yu.2022-06-152022-06-1520212616-7360 (Print)https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/5409Лугінін, О. Є. Комп’ютерно орієнтований метод п’яти моментів у розрахунках згинання суднових перекриттів = Computer-oriented five moment methods in calculating the bending for ship's floors / О. Є. Лугінін, С. В. Терлич, Р. Ю. Коршиков // Розвиток транспорту : наук. журн. – Одеса : Гельветика, 2021. – Вип. 2 (9). – C. 20–36.Вступ. На ранніх стадіях проєктування суден, їх спуску зі стапеля, постановці в док та в навчальному процесі можуть бути використані наближені методи оцінки загальної та місцевої міцності суден. Запропоновано нову версію удосконаленого та універсалізованого методу п’яти моментів (М5М). Метою дослідження є розробка нової версії М5М для стержневої моделі згинання суднових перекриттів із вирішенням таких завдань: врахування в балочній моделі суднових перекриттів нерегулярності розміщення балок головного напряму (БГН) та перехресних балок (ПБ) при їх непризматичності, довільності граничних умов, розподіленні навантаження на розглядувані балки; врахування деформації зсуву в стінках балок перекриття; врахування полосового навантаження від спускових доріжок та докового опорного пристрою (ДОП) під час докування суден. Результати. Розроблено комп’ютерно орієнтований метод розрахунку згинання суднових перекриттів з урахуванням їх особливостей у проєктуванні суден, спуску зі стапелю та докуванні. Висновки. Розроблено алгоритм і розрахункову методику з розгляду задач розрахунку згинання перекриттів у процесі проєктування суден, їх спуску з поздовжнього похилого стапелю та постановки в сухий або плавучий доки. Реалізована удосконалена балочна модель оцінки згинання суднових перекриттів на основі М5М, який поширений та універсалізований для практичних розрахунків з урахуванням таких факторів: нерегулярність розстановки балок перекриття, довільності їх граничних умов; розподіл навантаження між балками обох напрямів і видів навантаження на перекриття; врахування деформації зсуву в стінках балок; врахування особливостей деформування днищових перекриттів суден під час їх спуску з похилого поздовжнього стапелю і докування за рахунок розгляду полосового навантаження балок.ukстержнева модельметод п’яти моментівзгинання суднових перекриттівпроєктування суденспуск зі стапелядокуванняrod modelthe five-point methodbending of ship floorsship designdescent from the building siteforgingКомп’ютерно орієнтований метод п’яти моментів у розрахунках згинання суднових перекриттівArticle