Міняйлова Алевтина ВолодимирівнаШляхтіна Олена СеменівнаMiniailova Alevtyna VolodymyrivnaShliakhtina Olena Semenivna2025-06-062025-06-062024DOI: 10.36550/2415-7988-2024-1-215-214-219ISBN 978–7406–57–82415–7988 (Print)2521–1919 (Online)https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/10656Міняйлова, А. В. Національно-патріотичне виховання студентів у процесі навчання іноземних мов в умовах протистояння України російській агресії (2022–2024 рр.) = National-patriotic education of students in the process of teaching foreign languages in the conditions of Ukraine’s resistance to russian aggression (2022–2024) / А. В. Міняйлова, О. С. Шляхтіна // Наук. записки. Сер. Педагогічні науки. – Кропивницький : ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024. – Вип. 215. – С. 214–219.У зв’язку з повномасштабним вторгненням Російської Федерації в Україну 24 лютого 2022 року до нормативно-правових документів держави, що регламентують національно-патріотичне виховання дітей і молоді на всіх рівнях освіти, було внесено відповідні зміни, а також створено низку нових документів, в яких було наголошено на необхідності активізації зазначеного процесу у всіх закладах освіти, зокрема вищої, і поставлено завдання формування не лише фахівця своєї галузі, а й національно-свідомого громадянина, патріота, готового захищати суверенітет і територіальну цілісність України. Метою статті є окреслення основних шляхів реалізації завдань національно-патріотичного виховання студентів у процесі навчання іноземних мов в умовах протистоянні України російській агресії (2022–2024 рр.), оскільки саме дисципліна «Іноземна мова» (разом з іншими дисциплінами соціально-гуманітарного циклу) надає найбільші можливості для реалізації зазначених завдань. Для цього необхідно в процесі формування і розвитку навичок говоріння, читання, аудіювання і письма із застосуванням традиційних методів навчання іноземних мов обирати для опрацювання теми національно-патріотичного характеру, зокрема висвітлення хронології сучасних воєнно-політичних подій та історичних фактів України, дослідження історії існування і розвитку української мови, культури та національної символіки, вивчення біографій національних героїв, історії розвитку відносин між Україною та країною, чию мову вивчають студенти. Особливого значення при цьому набуває робота студентів з автентичними іншомовними текстами, аудіо- та відеоматеріалами, опублікованими у зарубіжних засобах масової інформації, на YouTube-каналах та інших інтернет-платформах, які висвітлюють поточні події, пов’язані з воєнно-політичною ситуацією в країні, розкривають роль України на міжнародній політичній арені, і, таким чином, сприяють формуванню у студентів об’єктивної оцінки поточної ситуації, протистоянню маніпулятивному впливу з боку російської пропаганди та формуванню почуття гідності і гордості бути громадянином України.ukнаціонально-патріотичне вихованнястудентська молодьпатріотизмнавчання іноземної мовитрадиційні методи навчаннятеми національно-патріотичного характеруавтентичні іншомовні матеріалиnational-patriotic educationstudent youthpatriotismteaching foreign languagetraditional teaching methodsnational-patriotic topicsauthentic foreign materialsНаціонально-патріотичне виховання студентів у процесі навчання іноземних мов в умовах протистояння України російській агресії (2022–2024 рр.)National-patriotic education of students in the process of teaching foreign languages in the conditions of Ukraine’s resistance to russian aggression (2022–2024)Article