Бень, А. П.Федоров, А. І.Ben, Andrii P.Fedorov, Anton I.2021-04-152021-04-1520192311-3405 (Print)2313-0415 (Online)https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/3886Бень, А. П. Формування вантажного плану контейнеровоза згідно з логічними правилами завантаження-вивантаження = Assessment of the navigation situation in the decision support system for navigator / А. П. Бень, А. І. Федоров // Зб. наук. пр. НУК. – Миколаїв : НУК, 2019. – № 1 (475). – С. 129–134.Анотація. Мета. У статті розглянуті питання створення автоматизованих систем управління вантажними операціями контейнеровозів. Методика. Головною ідеєю наукового дослідження є вивчення особливостей процесу завантаженнявивантаження контейнеровоза під час виконання ним мультипортових рейсів (послідовних заходів до кількох портів під час виконання одного рейсу). При цьому виникає проблема «шифтінгу», тобто необхідності переміщення одних контейнерів на борту судна з метою розміщення інших. Пропонована методика розміщення контейнерів на основі логічних правил завантаження-вивантаження дає змогу скоротити час знаходження судна в порту за рахунок зменшення кількості операцій «шифтінгу», що позитивно впливає на економічні показники виконання рейсу контейнеровозом. Результати. Визначено ключові напрями досліджень у цій галузі. Показано, що створення автоматизованої системи управління вантажними операціями контейнеровозів дасть змогу одночасно вирішувати комплекс задач з управління вантажними операціями, що, своєю чергою, дасть змогу скоротити час, необхідний для їх виконання, та підвищити економічну ефективність рейсу судна. Особливо ефективним є застосування пропонованого підходу під час мультипортових перевезень, які здійснюються контейнеровозами з невеликою кількістю контейнерів (фідерні перевезення). Наукова новизна. Розроблено математичну модель завантаження контейнеровоза на основі логічних правил, що дає змогу одночасно враховувати мультипортовість виконання рейсу судна й технологічні обмеження формування вантажного плану, зумовлені особливостями їх розміщення на судні. Запропоновано модель формування оптимального вантажного плану судна, що враховує послідовність заходу в порти під час виконання рейсу. Практична значимість. У прикладному плані ця робота спрямована на створення програмного продукту, використання якого дасть змогу вирішити важливе науково-прикладне завдання в галузі застосування інформаційних технологій у судноводінні – підвищення ефективності та безпечності контейнерних перевезень за рахунок упровадження автоматизованих систем управління вантажними операціями контейнеровозів.ukвантажний план контейнеровозалогічні правила завантаження-вивантаження контейнерівмультипортові перевезенняавтоматизована система управління вантажними операціями контейнеровозаcontainer cargo planlogical rules for loading and unloading containersmultiport transportationautomated container cargo operation management systemФормування вантажного плану контейнеровоза згідно з логічними правилами завантаження-вивантаженняArticle