Герчанівська С. В.Гурська І. С.Gerchanivska Svitlana V.Hurska Iryna S.2024-12-052024-12-0520242311-3405 (Print)2313-0415 (Online)https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/9258Герчанівська, С. В. Маркетингове забезпечення діяльності аграрних підприємств в умовах невизначеності = Marketing support of agricultural enterprises in conditions of uncertainty / С. В. Герчанівська, І. С. Гурська // Зб. наук. пр. НУК. – Миколаїв : Гельветика, 2024. – № 2 (495). – С. 109–117.Мета. Метою статті є дослідження та обґрунтування теоретичних і практичних аспектів маркетингового забезпечення діяльності аграрних підприємств в умовах сучасних викликів. Методика. У процесі дослідження використано фундаментальні положення маркетингу, наукові праці вітчизняних і зарубіжних учених з проблем маркетингової діяльності сільськогосподарських підприємств. Також використані загальнонаукові та спеціальні методи: діалектичний, аналізу та синтезу, узагальнення, графічний. Результати. Повномасштабне вторгнення російських військ в Україну зумовило нові виклики перед сільськогосподарськими підприємствами: пошкодження виробничої інфраструктури, дефіцит техніки, робочої сили, неможливість забезпечення безпечних умов праці для працівників, порушення логістичних ланцюгів тощо. Визначено, що забезпечення маркетингової діяльності підприємств аграрного бізнесу полягає в сукупності та проведенні маркетингових заходів на основі дослідження ринку, оцінки ринкових можливостей, створення комплексу маркетингу, маючи за кінцеву мету досягнення внутрішньо-системних та загальносистемних цілей. Встановлено, що маркетинговими методами забезпечення діяльності аграрних підприємств в умовах невизначеності є комплекс маркетингових етапів, які класифікуються за виконуваними функціями: маркетингове дослідження, сегментація та позиціювання, комплекс маркетингу, планування, контроль. Розроблено модель маркетингової діяльності сільськогосподарських підприємств, яка забезпечить їх ефективну діяльність на ринку. Обґрунтовано схему маркетингового дослідження ринку агропродовольчої продукції, що дасть змогу підприємству розробити оптимальну стратегію, тактику поведінки на ринку. Запропоновано напрями удосконалення елементів комплексу маркетингу для аграрних підприємств. Наукова новизна. Набуло подальшого розвитку тлумачення суті маркетингового забезпечення діяльності аграрних підприємств. Удосконалено модель маркетингової діяльності сільськогосподарських підприємств, схему дослідження ринку агропродовольчої продукції. Практична цінність. Отриманні результати представляють інформаційну основу прийняття аграрними підприємствами обґрунтованих маркетингових рішень щодо підвищення ефективності їх функціонування.ukмаркетингаграрне підприємствомаркетингове забезпеченняагропродовольчий ринокмаркетингові дослідженнясегментаціяпозиціонуваннякомплекс маркетингумаркетингове плануванняконтрольмаркетингова інформаціяmarketingagricultural enterprisemarketing supportproductsmarketmarketing researchsegmentationpositioningmarketing complexmarketing planningcontrolmarketing informationМаркетингове забезпечення діяльності аграрних підприємств в умовах невизначеностіMarketing support of agricultural enterprises in conditions of uncertainty /Article