Рибак О. Ю.Кириловський, Р. А.2021-03-122021-03-122020https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/3648Кириловський, Р. А. Особливості побудови мікроциклів в академічному веслуванні : магістерська робота ; спец. 017 “Фізична культура і спорт“ / Р. А. Кириловський ; наук. кер. О. Ю. Рибак. – Миколаїв : НУК, 2020. – 41 с.Актуальність роботи. Значне збільшення обсягів та інтенсивності тренувальних навантажень, які, на думку провідних фахівців галузі, досягли майже граничних величин, а також збільшення числа тренувальних занять як упродовж дня, так і упродовж більш тривалих циклів тренувального процесу, спонукають науковців шукати нові шляхи удосконалення методики тренування спортсменів з метою підвищення її ефективності. Дане протиріччя в наявній системі багаторічного спортивного удосконалення може бути вирішене лише за рахунок якісного удосконалення структури та змісту тренувального процесу, його індивідуалізації. Процес перебудови системи підготовки з метою виходу її на новий, більш високий рівень охоплює, перш за все, її нижчі ланки. Отже, якісні перетворення повинні торкатися в першу чергу організації мікроциклів процесу підготовки спортсменів. Пошуки нових шляхів і методів раціональної побудови мікроциклів спрямовані на підвищення їх спеціальної працездатності, зокрема у підготовчому періоді тренувального процесу. На думку авторів це один з найбільш актуальних аспектів оптимізації системи спортивної підготовки, так як найбільший обсяг фізичних навантажень виконується саме у підготовчому періоді річного циклу. Важливе значення на цьому етапі відіграєь застосування спеціальних тренажерів. Можна припустити, що вивчення ритмічності змін рівня розвитку спеціальних фізичних якостей спортсменів (як упродовж дня, так і упродовж більш тривалих проміжків часу) дасть змогу визначити оптимальні режими тренувальних впливів, спрямованих на розвиток провідної якості веслярів – спеціальної витривалості. У дослідженнях, присвячених підготовці веслувальників-академістів, описано численні практичні методики підготовки команд у традиційних тижневих мікроциклах. Сьогодні пошуки нових підходів до структури та змісту тренувального процесу продовжуються у багатьох видах спорту. Тому обґрунтування шляхів пошуку раціональної організації тренувальних мікроциклів у спеціальній фізичній підготовці веслярів- академістів є актуальним і своєчасним науково-практичним завданням. Метою дослідження обране теоретичне обґрунтування ефективності тренувальних навантажень у програмах мікроциклів підготовки спортсменів в академічному веслуванні. Об'єкт дослідження: структура процесу підготовки спортсменів-веслярів. Предмет дослідження: зміст програм мікроциклів у структурі підготовки спортсменів в академічному веслуванні. Для вирішення поставленої мети поставлені наступні завдання: 1. Вивчити структуру малих тренувальних циклів підготовки веслувальників-академістів. 2. Визначити особливості планування мікроциклів різного спрямування. 3. Обгрунтувати теоретичні та змістовні засади побудови програм мікроциклів підготовки спортсменів-веслярів в академічному веслуванні. Для вирішення поставлених завдань використовувалися такі методи, характерні для даного роду педагогічних досліджень: – аналіз та узагальнення даних наукової та методичної літератури; – вивчення й узагальнення педагогічного досвіду підготовки спортсменів-веслувальників; – індукція і дедукція, прогнозування і проектування. Практична значущість результатів кваліфікаційної роботи – їхня цінність з позицій освітнього змісту для спортсменів і тренерів фізкультурно-спортивних організацій та освітніх закладів галузі ФКіС.ukакадемічне веслуваннятренувальний процесмікроцикли017 “Фізична культура і спорт“rowingtraining processmicrocyclesОсобливості побудови мікроциклів в академічному веслуванніOther