Romanchuk, N. O.Романчук, Н. О.2022-06-152022-06-152021DOI 10.35433/pedagogy.4(107).2021.32-40(Print): 2663-6387(Online): 2664-0155https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/5398Romanchuk, N. O. Mathematical competences as a basis of prospective engineers training in higher technical educational institutions = Математичні компетентності як основа підготовки майбутніх інженерів у вищих технічних закладах освіти / N. O. Romanchuk // Вісн. ЖДУ. Сер. Педагогічні науки. – Житомир, 2021. – Вип. 4 (107). – С. 32–78.У статті досліджуються теоретико-методологічні засади формування математичних компетентностей як необхідної умови підготовки майбутніх інженерних фахівців у вищих технічних закладах освіти. Розглядається проблема реалізації математичної підготовки майбутніх інженерів на засадах компетентнісного підходу з метою їх ефективної діяльності в галузі промислового виробництва на рівні світових стандартів. На основі аналізу сучасних концепцій переосмислюються сутність, мета, зміст підготовки майбутніх фахівців інженерного профілю у вищих технічних закладах освіти з позиції реалізації компетентнісного підходу. Математична освіта розглядається як базова для підготовки фахівців технічного профілю. Незважаючи на те, що питанню підготовки студентів у вищих технічних закладах освіти приділялася значна увага у дослідженнях наукової спільноти, проблема формування їх математичних компетентностей залишалася мало вивченою і не була предметом спеціального наукового дослідження. Мета статті полягає в дослідженні теоретико-методологічних засад формування математичних компетентностей майбутніх фахівців інженерного профілю як основи їх професійної підготовки. У роботі використовуються теоретичні методи дослідження: вивчення та аналіз психологопедагогічної, нормативної та спеціальної літератури з проблеми дослідження; аналіз державних освітніх стандартів, програм, навчальних посібників і методичних матеріалів. Визначаються особливості викладання математичних дисциплін у вищих технічних закладах освіти. Розкриваються основні підходи, принципи реалізації компетентнісного підходу в освіті. Характеризуються етапи формування професійної компетентності майбутніх фахівців інженерного профілю. Акцентується увага на особистісних цінностях майбутнього інженерного фахівця в процесі формування його професійної компетентності. Обґрунтовуються процедурна, технологічна, логічна, дослідницька та методологічна складові математичної компетентності фахівців технічної сфери. Доводиться ефективність формування математичних компетентностей майбутніх інженерів з метою підготовки висококваліфікованих фахівців технічного профілю.enhigher technical educational institutionsprofessional trainingprospective engineering specialistscompetence-based approach in educationprofessional competencemathematical competenceвищі технічні заклади освітипрофесійна підготовкамайбутні фахівці інженерного профілюкомпетентнісний підхід в освітіпрофесійна компетентністьматематична компетентністьMathematical competences as a basis of prospective engineers training in higher technical educational institutionsArticle