Патлайчук Оксана ВіталіївнаСамойленко Оксана АнатоліївнаАнтонюк Олена Іллівна2024-11-082024-11-082024https://doi.org/10.52058/2786-6165-2024-8(26)-1159-1170https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/9154Самойленко Оксана Анатоліївна, Антонюк Олена Іллівна, Патлайчук Оксана Віталіївна, УПРАВЛІННЯ ОСВІТНІМ ПРОЦЕСОМ НА ЗАСАДАХ ПЕДАГОГІЧНОГО ПАРТНЕРСТВА. - № 8(26) (2024): Вісник науки та освітиСтаттю присвячено проблемі організації управління освітнім процесом закладу вищої освіти на засадах педагогічного партнерства. Уточнено сутність базових понять дослідження («управління», «партнерство», «співробітництво», «суб’єктність»). Доведено, що управ-ління освітнім процесом на засадах педагогічного партнерства зумовлено зміною освітньої парадигми, пошуками нових підходів до організації співпраці викладачів і студентів. З’ясовано, що розвиток партнерських відносин між викладачем та студентом зумовлює залучення останніх до управління процесом власного навчання, передбачає нововведення у змісті освіти, в її цілях, умовах, у методах, формах і прийомах організації навчання, які мають бути набли-женими до майбутньої професійної діяльності здобувачів. Методоло-гічною основою педагогічного партнерства визначено положення діяльнісного підходу. Обгрунтовано основні вимоги щодо організації педагогічного партнерства між учасниками освітнього процесу як засобу управління ним: - удосконалення практичної підготовки студента через інтенсивні шляхи розвитку та створення умов для самопізнання, саморозвитку та самореалізації студента; - моделювання особистісно значущого для студента контексту продуктивної навчальної діяльності; - критичний перегляд методик навчання з урахуванням механізму сприйняття та природи засвоєння нових знань, умінь та формування навичок; - опора на рефлексивну самооцінку та саморегуляцію навчальної діяльності; - організація взаємодії всіх суб'єктів освітнього процесу з урахуванням зміни позиції викладача та його ролі у процесі навчання. Актуалізовано роль сформованості в суб’єктів педагогічного партнерства soft skills і hard skills як метапредметних компетенцій, які стають основою інтерактивної взаємодії, що характеризується взаємообумовленістю діяльності і реалізується завдяки феноменам взаєморозуміння та взаємовпливу, співпраці, співтворчості.ukосвітній процес закладу вищої освітиуправлінняпедагогічне партнерствоспівробітництвосуб’єктністьУПРАВЛІННЯ ОСВІТНІМ ПРОЦЕСОМ НА ЗАСАДАХ ПЕДАГОГІЧНОГО ПАРТНЕРСТВАArticle