Літвінова Марина БорисівнаШтанько Олександр ДмитровичLitvinova Maryna BorysivnaShtanko Oleksandr Dmytrovych2025-05-122025-05-122025-02DOI: 10.36550/2415-7988-2025-1-217-83-902415-7988 (Print)2521-1919 (Online)https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/10348Літвінова, М. Б. Аналіз ефективності застосування програмних засобів для дистанційного навчання = Analysis of the effectiveness of the use of software tools for remote learning / М. Б. Літвінова, О. Д. Штанько // Наук. записки. Сер. Педагогічні науки. – Кропивницький : ЦДУ ім. В. Винниченка, 2025. – Вип. 217. – С. 83–90.У цифрофізованому суспільстві заклади освіти все частіше проводять дистанційні заняття з використанням спеціальних програмних засобів. Під час онлайн навчання викладачі мають гарантувати студентам наявність якісного програмного забезпечення, використання спеціалізованих комп’ютерних програм та онлайн платформ, що є найбільш ефективними для навчання. Вирішенню цього питання сприятиме аналіз можливостей комп’ютерних програм, що можуть бути залучені для дистанційної освіти, а також затребуваності цих програм у користувачів, залучених в дистанційному навчанні. Метою даної роботи є аналіз ефективності використання програмного забезпечення серед студентів, що приймають участь дистанційному навчанні. Завданнями дослідження було: провести аналіз сайтів та інтернет платформ, що пропонуються для використання в дистанційному освітньому процесі; провести опитування студентів-користувачів відповідних програмних засобів для з’ясування їх вподобань та пріоритетів та зробити висновки за результатами цього опитування. Здійснено опитування студентів-громадяни України, що навчаються в технічних університетах різних країн, стосовно ефективності використання програмного забезпечення для дистанційного навчання. Сформульовано більше десятку розвернутих тверджень загального та конкретного плану. Отриманий відсотковий розподіл студентів за характером відповідей на питання стосовно ефективності онлайн навчання з використання різних освітніх програм і платформ. Наведені відповіді студентів на твердження, пов’язані з використанням програмних засобів в онлайн-навчанні стосовно їх переваг і недоліків. Встановлено, що сучасні програмні засоби влаштовують студентів та можуть забезпечити ефективне онлайн навчання. Однак приблизно половина студентів вважають, що офлайн навчання є більш ефективним незалежно від якості програмного забезпечення, що використовується. Інша половина аргументовано вважає, що сучасне програмне забезпечення в найближчому майбутньому забезпечить перевагу онлайн навчання над офлайн освітою. Рекомендовано проведення аналогічного моніторингу програмних засобів та платформ для мобільного навчання.ukінформаційні технологіїпрограмне забезпеченнядистанційне навчанняпрограмні засобі навчаннястудентизаклади освітиinformation technologysoftwareremote learningsoftware learning toolsstudentseducational institutionsАналіз ефективності застосування програмних засобів для дистанційного навчанняAnalysis of the effectiveness of the use of software tools for remote learningArticle