Слободян, С. О.Морозов, К. О.Slobodyan, Sergey O.Morozov, Kostyantyn О.2022-10-072022-10-072022https://doi.org/10.15589/znp2022.1(488).32311-3405 (Print)2313-0415 (Online)https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/6185Слободян, С. О. Формування цифрового двійника пасажирського судна з аутригерами: метод розрахунку повного опору = The formation of a digital twin of a passenger’s vessel with outriggers: a method for calculating the total resistance / С. О. Слободян, К. О. Морозов // Зб. наук. пр. НУК. – Миколаїв : НУК, 2022. – № 1 (488). – С. 19–28.При створенні життєвого циклу цифрового двійника судна має бути враховано всі процеси його формування та насичення, що здійснюються у рамках цифрового наукового центру суднобудування та цифрового конструкторського бюро. Результати формування та насичення цифрового двійника є основою для здійснення наступних процесів на цифровому виробництві та при цифровій експлуатації. З перспективних напрямків подальшого розвитку суднобудівної галузі слід зазначити формування технологічної платформи Shipbuilding 4.0, у рамках якої реалізується цифрове суднобудування. Тому однією зі складових платформи Shipbuilding 4.0, має бути метод визначення повного опору судна, і який дасть змогу на стадії раннього проектування вже вирішити питання потужності силової установки. Перший етап методу, це обробка даних модельних випробувань за допомогою регресійного аналізу – метод найменших квадратів, за основу якої була взята робота Dejan Radojcic, професора Белградського університету. Розрахункова частина включає в собі формули по визначенню повного опору та форм-фактора на основі рекомендацій конференції 1978 року так званої ITTC’78 (International Towing Tank Conference). Стосовно цих рекомендацій була врахована специфіка розрахунку багатокорпусного судна на основі наукових досліджень Prasanta K Sahoo. Також до методу було включено дослідження Benjamin Ackers який враховує вплив хвильової інтерференції на опір судна з аутригерами шляхом розподілу водотоннажності між головним корпусом та боковими блоками плавучості, варіюючи їх розташуванням щодо нього. В якості головного корпусу судна з аутригерами, яке розглядалось у цій роботі, було обрано концепції моделей систематичних серій 62 та 65 із співвідношенням L/B від 6,6 до 9,3. Аутригери являють собою ті ж самі моделі систематичних серій 62 і 65, розділені по діаметральної площині (із врахуванням дослідження Benjamin Ackers) та співвідношенні до головного корпусу, виходячи із залежностей, які отримано шляхом обробки даних експериментів проведених у дослідницьких басейнах у різний час. Слід зазначити, що пасажирське судно з аутригерами представлено як однокорпусне судно з великою відносною довжиною та малою остійністю, для компенсації якої застосовані аутригери.ukрозрахунок повного опоруголовний корпус судна з аутригерамисистематична серія 65 та 62метод найменших квадратівcalculation of the main resistancemain hull with outriggerssystematic series 65 and 62least square methodФормування цифрового двійника пасажирського судна з аутригерами: метод розрахунку повного опоруArticle