Печенюк, А. В.Pechenyuk, Andriy V.2021-05-262021-05-2620162311-3405 (Print)2313-0415 (Online)https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/4209Печенюк, А. В. Метод оптимальной трансформации носовой части судна в задаче снижения полного сопротивления его движению на тихой воде = The method of optimum foreship transformation in the problem of total resistance decreasing in the still water / А. В. Печенюк // Зб. наук. пр. НУК. – Миколаїв : НУК, 2016. – № 2 (464). – С. 40–45.Розроблений комплексний метод оптимальної трансформації носової частини судна, що включає методику чисельного моделювання, модель систематичних трансформацій корпуса та метод зниження опору. Застосування метода оптимальної трансформації до носових частин двох суден-об’єктів дозволило суттєво знизити їх буксирувальний опір. Результати по одному з об’єктів були підтверджені результатами експериментів в опитовому басейні. Сформульоване нове наукове положення, згідно до якого вплив форми носової частини на опір судна визначається залежністю локального коефіцієнта повздовжньої повноти від повздовжньої координати, що віднесена до довжини поперечної хвилі.ruсовершенствование обводовоптимизация формы корпусаполное сопротивление водоизмещающего судна на тихой водечисленное моделирование обтекания корпусаснижение буксировочного сопротивлениявдосконалення обводівоптимізація форми корпусаповній опір водотоннажного судна на тихій водічисельне моделювання обтікання корпусазниження буксирувального опоруМетод оптимальной трансформации носовой части судна в задаче снижения полного сопротивления его движению на тихой водеArticle