Швець Ігор АнаталійовичПилипець Сергій Сергійович2024-12-052024-12-052024https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/9267Пилипець, С. С. Підвищення ефективності суднового дизельного двигуна, потужністю 265 кВт, за рахунок застосування системи регульованого наддуву. Прототип 6ЧН 15/18 : бакалаврська робота ; спец. 142 "Енергетичне машинобудування" / С. С. Пилипець ; наук. кер. І. А. Швець. – Первомайськ : ПННІ НУК, 2024. – 104 с.В кваліфікаційній роботі, відповідно до завдання запропоновано рішення щодо підвищення ефективності суднового дизельного двигуна, потужністю 265 кВт, спроектованого на базі двигуна-прототипу 6ЧН 15/18, за рахунок застосування системи регульованого наддуву. Описано об’єкт встановлення двигуна, яким є стаціонарна дизель-генераторна електростанція. Розглянуто та описано особливості конструкції та роботи двигуна-прототипу. Виконано розрахунок параметрів робочого циклу двигуна, на основі результатів якого, побудовано теоретичну та дійсну індикаторну діаграми. Визначено величини сил та моментів що діють в кривошипно-шатунному механізмі двигуна та складових зовнішнього теплового балансу. Описано штатну систему повітропостачання дизельного двигуна, та розглянуто її переваги та недоліки. Виявлено проблеми ефективності використання турбокомпресора на різних режимах роботи дизеля. Запропоновано систему регулювання витрати відпрацьованих газів через сопловий апарат турбіни з метою покращення ефективності використання їх теплової енергії. Розраховано параметри турбокомпресора на номінальному режимі роботи двигуна. Оцінено якість запропонованого технічного рішення щодо системи наддуву та двигуна в цілому. Описано проблеми щодо шкідливого впливу проектованого дизеля на навколишнє середовище під час роботи. Визначено кількісні показники викиду токсичних компонентів проектованого двигуна. Проаналізовано основні небезпеки що можуть виникати під час ремонту та експлуатації двигуна, та запропоновано заходи щодо їх запобігання. Розраховано рівні шуму та вібрації проектованого двигуна.ukсудновий дизельдизельний двигунробочий циклсистема наддувуклапанвібраціяшум142 "Енергетичне машинобудування"marine diesel enginediesel engineworking cyclesupercharging systemvalvevibrationnoiseПідвищення ефективності суднового дизельного двигуна, потужністю 265 кВт, за рахунок застосування системи регульованого наддуву. Прототип 6ЧН 15/18BachelorWork