Літвак С. М.Кондратюк Л. В.Kondratiuk Lada2025-01-182025-01-182024https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/9599Кондратюк, Л. В. Екологічна оцінка сучасної технології ліквідації аварійних розливів нафтопродуктів на залізничному транспорті = Environmental assessment of modern technology for liquidation of emergency spills of petroleum products on railway transport : магістерська робота ; спец. 183 ''Технології захисту навколишнього середовища'' / Л. В. Кондратюк ; наук. кер. С. М. Літвак. – Миколаїв : НУК, 2024. – 101 с.Метою кваліфікаційної роботи є аналіз екологічних та технічних рішень щодо впровадження сучасної технології ліквідації аварійних розливів нафтопродуктів на залізничному транспорті в контексті забезпечення вимог екологічної та техногенної безпеки. Перший розділ роботи присвячений вивченню проблем виникнення аварійних ситуацій при транспортуванні нафти і нафтопродуктів залізничним транспортом. Визначено основні види впливу аварійних розливів нафти і нафтопродуктів на стан довкілля і здоров’я населення. У другому розділі розглянуто екологічні ризики, що виникають при перевезенні нафтопродуктів залізничним транспортом. Виконано оцінку екологічного ризику виникнення аварійного розливу при перевезенні нафтопродуктів у спеціальних цистернах з визначенням параметрів плями розливу та маси викидів забруднюючих речовим при ймовірному неконтрольованому горінні нафтопродуктів. Третій розділ присвячено дослідженню основних етапів запропонованої сучасної технології локалізації і збору аварійних розливів нафтопродуктів з використанням сорбційних патронів для превентивного накопичення сорбентів нафтопродуктів безпосередньо на вагонах-цистернах. Проведено порівняльний аналіз ефективності використання трьох варіантів сорбентів для превентивного накопичення в тілі сорбційного патрона за технічними, екологічними і економічними показниками. У четвертому розділі виконано розрахунки розмірів економічних збитків, які можуть бути заподіяні компонентам довкілля в результаті аварійного розливу нафтопродуктів на залізничному транспорті. У п’ятому розділі розроблено заходи з охорони праці та вимоги техніки безпеки при навантаженні та вивантаженні небезпечних вантажів на залізничному транспорті. Кваліфікаційна робота складається із вступу, п’яти розділів, висновків, списку використаних джерел, одного додатку. Основний зміст роботи викладено на 94 сторінках комп’ютерного тексту, у тому числі 21 рисунок, 11 таблиць. Список використаних джерел складається із 70 найменувань.ukнафтанафтопродуктиаварійний розливзалізничний транспортекологічний ризиквикиди забруднюючих речовинсорбентисорбційна здатністьекономічний збиток183 ''Технології захисту навколишнього середовища''oiloil productsemergency spillrailway transportenvironmental riskemissions of pollutantssorbentssorption capacityeconomic lossЕкологічна оцінка сучасної технології ліквідації аварійних розливів нафтопродуктів на залізничному транспортіEnvironmental assessment of modern technology for liquidation of emergency spills of petroleum products on railway transportMasterThesis