Єфімова Г. В.Сергієнко, В. В.2022-01-172022-01-172021https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/4909Сергієнко, В. В. Удосконалення стратегії міжнародної конкурентоспроможності експортоорієнтованих підприємств виноробної галузі України в умовах глобалізації ринку вина : магістерська робота ; спец. 051 “Економіка“ / В. В. Сергієнко ; наук. кер. Г. В. Єфімова. – Миколаїв : НУК, 2021. – 97 с.Кваліфікаційна робота на здобуття ступеня магістра на тему «Удосконалення стратегії міжнародної конкурентоспроможності експортноорієнтованих підприємств виноробної галузі України в умовах глобалізації ринку вина» містить 101 сторінку, 12 таблиць, 8 рисунків, 3 додатки. Перелік посилань нараховує 58 найменувань. Актуальність теми дослідження і значущість проблеми зростання міжнародної конкурентоспроможності експортноорієнтованих підприємств, а також недостатня розробка її вирішення обумовили вибір теми роботи. Науково обґрунтована потреба стратегічного управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємств виноробної галузі України обумовлена наявністю багатьох проблем в галузі та країні загалом. Метою роботи є теоретичне обґрунтування, вироблення науково-методичних засад і практичних пропозицій, спрямованих на вдосконалення стратегії міжнародної конкурентоспроможності експортноорієнтованого підприємства виноробної галузі України в умовах глобалізації ринку вина. Об’єктом дослідження є процес формування стратегії міжнародної конкурентоспроможності експортноорієнтованого підприємства виноробної галузі України в умовах глобалізації ринку вина. Предметом дослідження є сукупність теоретичних, методичних, науково-практичних аспектів процесу розробки стратегії міжнародної конкурентоспроможності експортноорієнтованих підприємств. У кваліфікаційній роботі було використано такі методи дослідження: морфологічний аналіз, абстрагування і логічне усвідомлення, статистичного та економічного аналізу, графічний метод (для візуалізації результатів дослідження), системного аналізу і синтезу (для визначення взаємозв’язків), метод моделювання (для проектування ефективної стратегії), монографічний, оглядово-аналітичний. Наукова новизна одержаних результатів полягає в обґрунтуванні і систематизації науково-методичних положень та розробці практичних рекомендацій щодо удосконалення стратегії міжнародної конкурентоспроможності виноробних підприємств України. А саме: удосконалено механізм реалізації ефективної стратегії міжнародної конкурентоспроможності підприємств як складового елементу системи управління експортною діяльністю, що дало можливість в найближчому стратегічному періоді домогтися приросту обсягів зовнішньої торгівлі та результативності експортної діяльності; отримали подальший розвиток: систематизація передумов формування стратегії міжнародної конкурентоспроможності виноробних підприємств з урахування галузевих та регіональних особливостей; послідовність формування стратегії міжнародної конкурентоспроможності виноробних підприємств як взаємопов’язаної системи заходів щодо зростання обсягів реалізації продукції винної промисловості на експорт. Основні положення кваліфікаційної роботи були використані для розробки стратегії просування виноробної продукції на зовнішні ринки ТОВ «МДМ Корпорейшн», обговорювались на Всеукраїнських наукових економічних читаннях «Сучасні тренди морегосподарювання» (м. Миколаїв, 1–2 грудня 2021 р.), а також були опубліковані в журналі «Економіст» № 12, 2021.ukвиноробствомодель ADL/LCекспортна стратегіяконкуренціяміжнародна конкурентоспроможністьстратегіявиноробні підприємствасвітовий ринок вина051 “Економіка“winemakingADL/LC modelexport strategycompetitioninternational competitivenessstrategywineriesworld wine marketУдосконалення стратегії міжнародної конкурентоспроможності експортоорієнтованих підприємств виноробної галузі України в умовах глобалізації ринку винаOther