Слободянюк, Н. ВSlobodianiuk, Nikolay V.2021-04-142021-04-1420192311-3405 (Print)2313-0415 (Online)https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/3866Слободянюк, Н. В. Особенности процесса впрыскивания топлива на скоростной характеристике среднеоборотного дизеля в условиях переменных режимов = Features of fuel injection process on high-speed characteristic of the middle-variable diesel under variable modes / Н. В. Слободянюк // Зб. наук. пр. НУК. – Миколаїв : НУК, 2019. – № 1 (475). – С. 65–73.Анотація. У статті наведено результати експериментального дослідження особливостей процесу подачі палива на швидкісній характеристиці середньооборотного суднового дизельного двигуна в умовах змінних режимів. Вивчення гідродинамічних процесів для зазначених характеристик розширює можливості вдосконалення роботи дизеля, а також дає можливість уточнити методи розрахунку процесів, пов’язаних з подачею палива. Експериментальні дослідження виконані на безмоторному стенді за різних початкових умов з доведенням вимірювального комплексу. За першого варіанта перед запуском паливна система високого тиску розвантажувалася. За другого варіанта запуск безмоторного стенда проводився після короткочасної зупинки. При цьому в системі зберігається залишковий тиск після першого варіанта запуска. Узагальнені результати проведеного експериментального дослідження дали змогу оцінити процес розвитку подачі палива протягом усього експерименту. При цьому в першому варіанті суттєвою особливістю є відсутність помітного підвищення тиску у форсунці за перших трьох циклів впорскування в процесі розгону, незважаючи на досить високу частоту обертання розподільного валу. Тільки в четвертому циклі отримано зростання тиску до 40 бар, якого недостатньо для підйому голки форсунки. Умови першого впорскування формуються у п’ятому циклі (фаза ступеневого впорскування). У другому варіанті з початковим тиском у паливній системі 27 бар при розгоні вже на першому оберті за відносно невисокої частоти обертання величина тиску відповідає умовам впорскування й досягає 166 бар. Таким чином, початковий тиск у паливній системі при розгоні здійснює істотний вплив на розвиток характеристики впорскування, що є специфічною особливістю роботи дизельного двигуна на змінних режимах. Особливості формування параметрів впорскування при вибігу в обох варіантах не залежать від початкових умов у паливній системі. Врахування особливостей процесу впорскування за безперервно змінної частоти обертання дасть змогу підвищити надійність роботи суднових дизелів під час маневрування й забезпечить удосконалення робочих процесів дизелів на змінних режимах.ruпроцесс впрыскиваниядизельный двигательгидродинамические процессыбезмоторный стендтопливная системаступенчатая подачарабочий процесс дизеляпроцес впорскуваннядизельний двигунгідродинамічні процесибезмоторний стендпаливна системаступінчаста подачаробочий процес дизеляinjection processdiesel enginehydrodynamic processesmotor less standfuel systemstep feeddiesel engine workflowОсобенности процесса впрыскивания топлива на скоростной характеристике среднеоборотного дизеля в условиях переменных режимовArticle