Егоров, Г. В.Ильницкий, И. А.Егоров, А. Г.Черников, Д. В.Egorov, Gennadii V.Ilnitskii, Igor A.Egorov, Aleksandr G.Chernikov, Dmitrii V.2021-11-222021-11-2220182409–3858 (Print)2519-1845 (Online)https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/4598Концепт железнодорожного парома-газохода для особых зон по контролю выбросов окислов азота и серы = Concept of LNG train ferry for sulphur and nitrogen emission control areas / Г. В. Егоров, И. А. Ильницкий, А. Г. Егоров, Д. В. Черников // Shipbuilding & Marine Infrastructure. – 2018. – № 2 (10). – С. 70–80.Анотація. Із 1 січня 2015 року в зонах особливого контролю за викидами сірки набула чинності вимога про те, що вміст сірки в судновому паливі не має перевищувати 0,1%. Газомоторне паливо дає змогу повністю виключити викиди окислів сірки й твердих частинок, знизити на 90% викиди окислів азоту й зменшити викиди CO2 на 30%. Тому виникла нагальна потреба в поромах нового покоління, що працюють на зрідженому природному газі та відповідають найсучаснішим вимогам до безпеки. Наведені результати комплексу робіт з оптимізації концепту першого залізничного порома LNG з урахуванням льодових і екологічних вимог Балтійського регіону. При цьому новий концепт, на відміну від раніше пропонованих, є суто вантажним — без функції перевезення пасажирів. Ураховуючи, що на лінії Усть-Луга–Балтійськ пасажирська функція є дотаційною, пасажирські вимоги суттєво впливають на загальне розташування судна і його конструкцію, а також його швидкість та потужність, тим самим помітно знижують вагономісткість і збільшують собівартість вантажних перевезень, рішення зробити новий концепт суто вантажним зробило цей проект економічно доцільним. Концепт являє собою автомобільнозалізничний пором з льодовою категорією Arc4, з похилим форштевнем, носовим розташуванням житлової надбудови й кормовим машинного відділення, має двогвинтову пропульсивну установку, з одним кормовим і двома носовими підрулюючими пристроями. Оптимізація обводів корпусу й наступне числове моделювання випробувань у басейні дали змогу суттєво поліпшити форму корпусу та знизити витрати палива, у тому числі за рахунок раціонального підходу до вибору швидкості й організації лінії, включаючи процес завантаження і розвантаження (розміщення автопоїздів на верхній палубі, що дало змогу забезпечити завантаження автопоїздів з причалу на верхню палубу паралельно із завантаженням-вивантаженням залізничних вагонів на головну палубу).ruБалтийское мореособая зона по контролю выбросов окислов азота (NECA) и серы (SECA)морской железнодорожный паромпроектированиеэффективностьгазинновацияBaltic SeaSulphur and nitrogen oxides emission control areas (NECA and SECA)sea train ferrydesignefficiencygasinnovationКонцепт железнодорожного парома-газохода для особых зон по контролю выбросов окислов азота и серыArticle