Коломієць, А. С.Мезенцева, О. О.Kolomiets, Anna S.Mezentseva, Olha O.2021-04-082021-04-0820202311–3405https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/3821Коломієць, А. С. Роль емоційного інтелекту у формуванні команди IT-проєкту = The Role of emotional intelligence in forming the it project teat / А. С. Коломієць, О. О. Мезенцева // Зб. наук. пр. НУК. – Миколаїв : НУК, 2020. – № 2 (480). – С. 94–98.Метою роботи є вдосконалення теоретичних положень та надання практичних рекомендацій щодо використання емоційного інтелекту керівником проєкту для стимулювання ефективності та продуктивності роботи ІТ-команди. Методика дослідження включає положення теорії ефективності суспільного виробництва, економічного аналізу, методи порівняння, аналізу, синтезу, логічного узагальнення, проєктного управління. Визначено, що в умовах стрімкого розвитку технологій, загострення конкуренції для працівників ІТ-галузі, для забезпечення довготривалої конкурентної переваги, на перший план виходить розвиток так званих м’яких навичок. В основі цих навичок лежить високий рівень емоційного інтелекту. Оскільки натепер у галузі ІТ стають все більше популярними гнучкі agile-методи управління проєктами, дослідження було зосереджено на виявленні особливостей використання емоційного інтелекту саме для таких проєктів. У результаті дослідження було дано визначення емоційного інтелекту, виділено його складові частини. Новизна роботи полягає в з’ясуванні особливостей використання емоційного інтелекту в ІТ-проєктах, а саме для agile-команд. Практична значимість полягає в наданні рекомендацій та інструментів щодо можливостей підвищення рівня емоційного інтелекту для керівників проєктів та членів їхніх команд. Потрібно враховувати, що такі команди самоорганізовуються, отже, потребують підтримуючого лідерства, а не директивного управління – це вимагає від керівника проєкту високого рівня розвитку емоційного інтелекту, що дає змогу поставити на перше місце потреби команди та забезпечити її всім необхідним; через унікальність кожного проєкту, швидку зміну зацікавлених сторін від проєкту до проєкту керівнику потрібно вміти оцінювати, розуміти й управляти емоціями команди та стейкхолдерів, щоб побудувати надійні взаємини, тому що від рівня емоційного інтелекту Scrum-майстра залежить ефективність його команди; ще на початковій стадії життєвого циклу проєкту проєктний менеджер має почати працювати над відносинами для встановлення міцних стосунків і створення позитивної атмосфери всередині команди; через особливості реалізації проєкту влада й авторитет проєктного менеджера обмежені, отже, він має використовувати більш складні стратегії управління, щоб команда досягла бажаних результатів.ukемоційний інтелектІТ-командаScrumкерівник проєктуemotional intelligenceIT teamproject managerРоль емоційного інтелекту у формуванні команди IT-проєктуArticle