Бугрім Леонід ІвановичПравник Андрій Петрович2025-01-172025-01-172024-12-20https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/9596Об’єкт дослідження – перехідні процеси в електроприводі головного руху вертикально-свердлильного верстата на основі асинхронного двигуна з корткозамкнутим ротором. Мета роботи – заміна застарілої релейно-контакторної системи керування на сучасний частотний перетворювач зі скалярним керуванням. Також провести синтез системи керування асинхроним двигуном з короткозамкнутим ротором привода верстата. Методи дослідження – моделювання перехідних процесів в електроприводі верстата на основі асинхронного двигуна з використанням сучасної теорії автоматичного керування та електропривода, імітаційне моделювання в MATLAB, обробка та аналіз отриманих результатів. У першому розділі розглянуто компонування, технічні характеристики та електрообладнання вертикально-свердлильного верстата моделі 2Н118-1. Проведено аналіз систем керування електропривода головного руху. Розділ 2 містить вибір та обґрунтування методу наукового дослідження, алгоритм дослідження та метод розв’язання поставленого завдання. У розділі 3 та 4 наведено функціональну схеми системи керування електропривода верстата. Обґрунтовано вибір елементів системи керування електропривода. Розроблено структурну схему системи керування електропривода верстата та розраховано параметри її елементів. Проведено моделювання системи керування електропривода в MATLAB. Досліджено вплив параметрів регуляторів електропривода на якість керування. В розділі 5 розглянуті питання з охорони праці. Додаток містить слайди мультимедійної презентації.ukскалярне керуваннямоделюванняпривод головного рухувертикально-свердлильний верстатМодернізація системи керування універсального вертикально-свердлильного верстатаMasterThesis