Іртищева, Інна ОлександрівнаСтегней, Маріана ІванівнаКрамаренко, Ірина СергіївнаБойко, Євгенія ОлександрівнаНадточій, Ірина ІгорівнаСіренко, Ігор ВікторовичГришина, Наталія ВолодимирівнаІщенко, Олена АнатоліївнаIrtyshcheva, InnaStehnei, MariannaKramarenko, IrinaBoyko, EugeniaNadtochii, IrynaSirenko, IhorHryshyna, NataliyaIshchenko, Elena2023-03-102023-03-102022https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/6588Імітаційна динамічна модель поствоєнного економічного відновлення транспортного потенціалу України / І. О. Іртищева, М. І. Стегнеи, І. С. Крамаренко, Є. О. Бойко, І. І. Надточій, І. В. Сіренко, Н. В. Гришина, О. А. Іщенко // Український журнал прикладної економіки та техніки. – 2022. – Том 7, № 4. – С. 40–48.Ефективність соціально-економічного розвитку України значною мірою залежить від транспортного потенціалу, особлива роль якого актуалізується в умовах воєнного стану та в післявоєнний період відбудови економіки України. Важливими для соціально-економічного розвитку та задоволення потреб обороноздатності країни стають можливості здійснювати різні види та різні обсяги перевезень. Метою написання статті є процес створення імітаційної динамічної моделі поствоєнного економічного відновлення транспортного потенціалу України. Для реалізації запропонованих методичних підходів та з метою усунення суб’єктивізму отриманих результатів використано статистичні дані Державної служби статистики України та сучасні інструменти прикладної програми Microsoft Excel. Категорію «транспортний потенціал» запропоновано розуміти як всі можливості (матеріальні, людські ресурси, фінансово-інвестиційні ресурси тощо), що можуть бути використані для транспортування будь-кого або будь-чого, тобто для отримання результатів виробництва транспортної системи, яка виступає важливим компонентом національної виробничої інфраструктури. Для побудови екс-поствоєнних імітаційних динамічних моделей та прогнозування складових параметрів національного транспортного потенціалу в системі соціально-економічного розвитку запропоновано дослідження здійснювати на підставі групування характеристик транспортного потенціалу за ознаками його ресурсних можливостей та результатів виробництва, виділивши наступні групи показників: матеріальні ресурси, людські ресурси, інвестиційні ресурси, результати виробництва. Запропоноване групування та побудовані екс-поствоєнні імітаційні динамічні моделі дозволяють структурувати ресурси транспортної системи для досягнення максимізації або оптимізації результатів виробництва транспортної системи в контексті національного соціально-економічного розвитку та визначити прогнозні оцінки для окремих параметрів національного транспортного потенціалу.ukімітаційна динамічна модельпоствоєнне економічне відновленнятранспортний потенціал Україниресурсиsimulation dynamic modelpost-war economic recoverytransport potential of UkraineresourcesІмітаційна динамічна модель поствоєнного економічного відновлення транспортного потенціалу УкраїниArticle