Морозов О. О.Morozov Oleksii A.2025-05-152025-05-1520242311-3405 (Print)2313-0415 (Online)https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/10425Морозов, О. О. Визначення головних елементів пасажирського порому для мультимодального перевезення на маршруті ''Білгород-Дністровський – Овідіополь'' = Determining of the main elements of a passenger ferry for multimodal transportation ''Bilhorod-Dnistrovskyi – Ovidiopol'' of the route / О. О. Морозов // Зб. наук. пр. НУК. – Миколаїв : Гельветика, 2024. – № 4 (497). – С. 3–6.Мета. Визначення елементів пасажирського порому для маршруту «Білгород-Дністровський – Овідіопіль» в умовах значних коливань пасажиропотоку та обґрунтування застосування архітектурно-конструктивного типу – судна з аутригерами з модулів понтонів базовими елементами яких є пневматичні балони, для маршруту «Білгород-Дністровський – Овідіопіль». Методика. Застосовано методи теорії і проектування суден, аналізу і статистики. Результати. Використання різних типів катерів показало, що для маршруту «Білгород-Дністровський – Овідопіль» є доцільним використання мультимодальних перевезень за «загальним квитком», що визначає діапазон пасажиромісткості у 18–30 пасажирських міць. На основі отриманих даних було визначено, що застосування модулів-понтонів основним елементом яких є пневматичні балони, у конструкції порому, дозволить значно розширить експлуатаційні можливості. Наукова новизна. Вперше обґрунтовано елементи порому для маршруту «Білгород-Дністровський – Овідіопіль» та визначено тип парому з уніфікованих модулів-понтонів. Практичне значення. Досвід використання катерів які мають досить високу вартість експлуатації при значних коливаннях пасажиропотоку є не раціональним. Тому запропоновано зробити мультимодальні перевезення на маршруті «Білгород-Дністровський – Овідіопіль» за «загальним білетом». Крім того ураховано що основною задачею при проектуванні швидкісних пасажирських суден, що рухаються у перехідному режимі руху, є подолання збільшення хвилєутворення та відповідно хвильового опору або «хвильового бар’єру». Одним зі способів подолання «хвильового бар’єру» є збільшення відношення довжини до ширини при зменшенні осадки, що зменшує хвильовий опір. При цьому однокорпусне судно може не відповідати нормам остійності. Тому для порому було застосовано архітектурно-конструктивний тип – судно з аутригерами (САР) для збереження остійності. Для зменшення вартості побудови та експлуатаційних витрат проаналізовано конструкцію модуля-понтону (МП) з пневматичних балонів (ПБ), матеріалом яких є тканина з полівінілхлорида (ПВХ).ukмультимодальні перевезеннясудно с аутригерамимодуль-понтонпневматичний балон«загальний квиток»підвісний двигунmultimodal transportationoutrigger ferrypontoon modulepneumatic ponton«single ticket»outboard engineВизначення головних елементів пасажирського порому для мультимодального перевезення на маршруті ''Білгород-Дністровський – Овідіополь''Determining of the main elements of a passenger ferry for multimodal transportation ''Bilhorod-Dnistrovskyi – Ovidiopol'' of the routeArticle