Швець Ігор АнатолійовичЛяшкевич, Едуард Якович2022-09-232022-09-232021https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/5982Ляшкевич, Е. Я. Покращення ефективності дизельного двигуна, потужністю 220 кВт, за рахунок розробки системи регульованого наддуву: бакалаврська робота ; спец. 142 "Енергетичне машинобудування" / Е. Я. Ляшкевич ; наук. кер. І. А. Швець. – Первомайськ : ПФ НУК, 2021. – 95 с.В кваліфікаційній роботі, реалізовано завдання щодо покращення ефективності чотиритактного дизельного двигуна потужністю 220 кВт на базі прототипу 6ЧН 13/14, за рахунок розробки системи регульованого наддуву. Здійснено загальний опис установки де встановлено двигун, якою являється екскаватор ЕО-4125, та здійснено опис загальної будови двигуна-прототипу, який є силовою установкою вищезгаданого транспортного засобу. Виконано розрахунок параметрів робочого циклу двигуна, на основі результатів якого, побудовано теоретичну та дійсну індикаторну діаграми. Визначено величини сил та моменти що діють в кривошипно-шатунному механізмі двигуна та складових зовнішнього теплового балансу. Розглянуто особливості існуючих схем регулювання наддуву, проаналізовано їхні переваги та недоліки, а також на основі проведеного аналізу обрано схему наддуву з перепусканням робочого тіла. Обрано типорозмір турбокомпресору яким є ТКР-11, та визначено параметри руху потоку для проточної частини турбіни і компресору. Розраховано параметри газового потоку при русі через горловину перепускного клапану. В проекті розглянуто основні проблеми охорони праці та захисту навколишнього середовища під час експлуатації двигуна. Запропоновано заходи для зниження шкідливого впливу токсичних компонентів. Проаналізовано можливі небезпеки при експлуатації та під час обслуговування дизеля. Визначено рівні шуму та вібрації проектованого двигуна.ukекскаватордвигунробочий циклсистема наддувутурбокомпресорвібраціяшумПокращення ефективності дизельного двигуна, потужністю 220 кВт, за рахунок розробки системи регульованого наддуву. Прототип 6ЧН 13/14Other