Літвак, Ольга АнатоліївнаLitvak, Olga Anatoliivna2022-06-232022-06-232022ISSN 2786-4952https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/5650Літвак О.А. Екологічна освіта молоді в контексті розвитку циркулярної економіки = Ecological education of youth in the context of circular economy development / О.А. Літвак // Перспективи та інновації науки. – Київ: Видавнича група "Наукові перспективи", 2022. – № 7(12). – С. 240–252.Перехід від поточної лінійної економічної моделі до циркулярної економіки є нагальною потребою суспільства в контексті вирішення проблем зміни клімату, раціонального природокористування та забезпечення життєздатного майбутнього для наступних поколінь на нашій планеті. Щоб здійснити перехід від суспільного розвитку з надмірним споживанням до циркулярної економіки, потрібні організаційні, культурні та індивідуальні зрушення, в яких будуть задіяні всі шари суспільства, усі зацікавлені сторони, усі громадяни. Екологічна освіта від раннього віку до рівня вищої освіти здатна розвивати та підтримувати нове бачення сучасного світу, і, таким чином, є ключовим фактором для досягнення циркулярної економіки та переходу до сталого розвитку. В статті визначено, що екологічна освіта в контексті просування циркулярної економіки повинна формуватися з дитячого садка, коли діти починають пізнавати світ та спілкуватися з однолітками. Вона продовжується через початкову та середню школу аж до вищої освіти, оскільки стає вбудованою в спосіб життя людини. Ефективна програма екологічної освіти молоді повинна бути всеохоплюючою, та зосередженою не лише на концептуальних знаннях, а й матиме триєдину мету: підвищити рівень грамотності, сприяти розвитку свідомості та культивувати екологічно відповідальне громадянство. Доведено, що саме вищі навчальні заклади мають стати центрами інформаційно-просвітницької роботи в галузі впровадження заходів з просування циркулярної економіки, оскільки вони володіють науковим і педагогічним потенціалом, здатним підготувати грамотних і компетентних лідерів екологічної освіти. Обґрунтовано, що інноваційні підходи до екологічної освіти мають значний потенціал у підготовці молоді до перегляду споживчих звичок і цінностей, коригування уявлення про цикли продуктів і відходів, а також про відносини людей з природою та природними ресурсами. Ефективна освіта формує критичне мислення та допомагає навчальному процесу стати більш актуальним та пов’язаним із власним життям учнів, підвищує їх особисту відповідальність, принципову позицію та екологічну активність.ukциркулярна економікасталий розвитокекологічна освітаспоживаннявідходиприродне середовищеcircular economysustainable developmentecological educationconsumptionwastenatural environmentЕкологічна освіта молоді в контексті розвитку циркулярної економікиArticle