Ловська, А. О.Фомін, О. В.Рибін, А. В.Lovska, Alyona L.Fomin, Oleksij V.Rybin, Andrij V.2021-11-022021-11-0220212311–3405 (Print)2313-0415 (Online)https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/4536Ловська, А. О. Визначення навантаженості рами напіввагона із замкненою конструкцією хребтової балки = Determination of the load of the open wagons frame with a closed ridge beam / А. О. Ловська, О. В. Фомін, А. В. Рибін // Зб. наук. пр. НУК. – Миколаїв : НУК, 2021. – № 2 (485). – С. 12–19.Анотація. У статті проведено визначення динамічної навантаженості та міцності рами напіввагона з замкненою конструкцією хребтової балки при основних експлуатаційних режимах навантаження. Мета. Метою дослідження є висвітлення особливостей визначення навантаженості рами напіввагона з замкненою конструкцією хребтової балки при експлуатаційних режимах. Методика. Проведено визначення повздовжньої навантаженості напіввагона з замкненою конструкцією хребтової балки. Розв’язок диференціальних рівнянь руху здійснений за методом Рунге-Кутта в програмному комплексі MathCad. Отримана величина прискорення врахована при розрахунках на міцність рами напіввагона. Як розрахунковий використано метод скінчених елементів, реалізований в програмному комплексі SolidWorks Simulation. Розраховано проєктний строк служби рами напіввагона. Результати. Визначено прискорення, яке діє на несучу конструкцію напіввагона з замкненою хребтовою балкою. Встановлено, що отримана величина прискорення не перевищує нормативного значення. Розраховано основні показники міцності рами напіввагона. Максимальні значення еквівалентних напружень склали 328 МПа, вони виникають при маневровому співударянні. Встановлено, що проєктний строк служби рами напіввагона складає не менше 32 років. Наукова новизна. Доопрацьовано математичну модель динамічної навантаженості напіввагона при маневровому співударянні. Модель дозволяє отримати прискорення як складову частину динамічного навантаження, що діє на напіввагон. Створено модель міцності рами напіввагона з замкненою конструкцією хребтової балки. Дана модель дозволяє визначити основні показники міцності рами напіввагона при експлуатаційних режимах навантаження. Практична значимість. Проведені дослідження сприятимуть забезпеченню міцності несучих конструкцій напіввагонів при експлуатаційних режимах навантаження, скороченню витрат на їх утримання, а також створенню відповідних напрацювань щодо проєктування інноваційних конструкцій вантажних вагонів.ukтранспортна механіканапіввагоннесуча конструкціярама напіввагонахребтова балкаtransport mechanicsopen wagonsupporting structureopen wagon frameridge beamdynamic loadstrengthВизначення навантаженості рами напіввагона із замкненою конструкцією хребтової балкиArticle