Мохамед, ДахманіMohamed, Dahmani2022-10-122022-10-122022https://doi.org/10.15589/znp2022.2(489).72311-3405 (Print)2313-0415 (Online)https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/6239Мохамед, Д. Методичне забезпечення оптимізації пропускної спроможності вулично-шляхової мережі та її елементів (на прикладі міста Харків) = Methodical provision of optimization of the thread capacity of the street and road network and its elements (the case of the city of Kharkiv) / Дахмані Мохамед // Зб. наук. пр. НУК. – Миколаїв : НУК, 2022. – № 2 (489). – С. 47–52.Стаття присвячена створенню методу моніторингу та регулювання транспортних потоків у центральній частині Харкова на основі онтологічного підходу. Метою роботи є оцінка ефективності вулично-шляхової мережі та її елементів у місті Харкові. Для розв’язання поставлених завдань дослідження було використано наступні методи: об’єктно-орієнтований аналіз, шаблони проектування, послідовний аналіз та відсів варіантів; математичне моделювання. Для оцінки пропускної спроможності вулично-шляхової мережі та її елементів у місті Харкові використано метод математичного моделювання Кендалла. З цією метою обґрунтовано чинники пливу на пропускну спроможність вулично-шляхової мережі та її елементів у місті Харкові та за допомогою методу кореляційного аналізу Кендалла – розташовано відокремлені фактори за значимістю. За допомогою проведеного аналізу визначено, що найбільший вплив чинить такий чинник як щільність мережі паркування. Тому даному питанню приділимо окрему увагу. Визначено, що для встановлення оптимального маршруту з урахуванням пропускної спроможності вулично-шляхової мережі та її елементів у місті Харкові необхідно обґрунтувати оптимізаційну задачу, в якій змінними є кількість оптимальних маршрутів за тиждень з п’яти можливих. Ідентифіковано, що для отримання закономірностей впливу мережі паркування на функціонування транспортної мережі району необхідно визначити, яким чином будуть змінюватись показники часу та швидкості руху транспортних потоків в залежності від розташування паркувань вздовж вулиці. У статті запропоновано використовувати чинники впливу на пропускну спроможність вулично-шляхової мережі та її елементів у місті Харкові для обґрунтування показників оцінки пропускної спроможності вулично-шляхової мережі та її елементів у місті Харкові. Отже в контексті даної роботи запропоновано ґрунтуючись на чинниках впливу на пропускну спроможність вулично-шляхової мережі та її елементів у місті Харкові, які виокремлені та оцінені на початку даного підрозділу, ввести до обігу показники оцінки пропускної спроможності вуличношляхової мережі та її елементів. Запропоновані автором рекомендації щодо оцінки пропускної спроможності вулично-шляхової мережі та її елементів здатні забезпечити удосконалення процесу застосування державних механізмів управління транспортними потоками.ukвулична-шляхова мережамодельметодХарківтранспортні потокимоніторингstreet and road networkmodelmethodKharkivtraffic flowsmonitoringМетодичне забезпечення оптимізації пропускної спроможності вулично-шляхової мережі та її елементів (на прикладі міста Харків)Article