Богуш, ВладимирГетманцев, СергейБогатырев, КонстантинКулаков, ЮрийКувалдина, ОльгаЯцунский, ЕвгенийBogush, V.Hetmantsev, S.Bogatyrev, K.Kulakov, Yu.Kuvaldina, O.Yatsunskyi, Ye.2021-11-302021-11-3020171991-0177(Print)1999-818X (Online)https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/4646Критерии оценки показателей быстроты движений в академической гребле у девушек / В. Л. Богуш, С. В. Гетманцев, К. А. Богатырев, Ю. Е. Кулаков, О. В. Кувалдина, Є. О. Яцунский // Слобожанський наук.-спорт. вісн. – Харків : ХДАФК, 2017. – № 4 (60). – С. 7–16.Мета: розробити критерії оцінки швидкісних здібностей за темпом рухів, часом та швидкістю одного руху, частотою рухів, що забезпечують виконання рухових дій у певних умовах конкретного проміжку часу. Матеріал і методи: обстежувалися дівчата, учні Вищого училища фізичної культури і студентки ВНЗ, що спеціалізуються в академічному веслуванні, різних вікових груп і спортивної кваліфікації, загалом 73 спортсменки. За розробленою нами методикою вимірювання ефекту тренувальної дії вивчалися швидкісні здібності, що характеризують прояв якості швидкості. На спеціальному стенді спортсмени здійснювали рухи рукою від мішені до мішені. У першому періоді тесту, тривалістю 15 с, спортсменки повинні були набрати максимальну швидкість; у другому періоді, тривалістю 60 с, необхідно було підтримувати досягнуту швидкість – досліджувалася дистанційна швидкість; у третьому періоді – 15 с, визначалася швидкісна витривалість – спортсменки повинні були виконувати рухове завдання з максимальною швидкістю. Визначалися темп, час і швидкість одиночного руху, частота рухів, а також досліджувалися сенсомоторні реакції на звуковий і світловий подразники при моделюванні умов тренувальної і змагальної діяльності. Результати: формування та вдосконалення рухових здібностей у конкретні вікові діапазони обумовлено високими темпами розвитку морфологічних і функціональних показників у сенситивні періоди. Отримані результати характеризують індивідуальні психофізіологічні особливості організму спортсменок в умовах моделювання спортивної діяльності, показують різну реакцію у спостережуваних вікових групах, різний рівень спортивної кваліфікації, що дає можливість вносити корективи у процес вдосконалення швидкісних здібностей і ефективно керувати тренувальним процесом. Висновки: на підставі порівняльного аналізу проведених досліджень були розроблені критерії оцінки фізичної якості швидкості та її складових (темп, час і швидкість одиночного руху, частота рухів). Запропоновану методику дослідження ефекту тренувального дії можна застосовувати для цілеспрямованого вивчення і розвитку фізичної якості швидкості у тренувальному процесі, а також для визначення перспективності спортсменів та застосування як однієї зі складових частин методики відбору на різних етапах вдосконалення спортивної підготовки і підвищення рівня спортивної кваліфікації.ruтемпвремя и скорость одного движениячастота движенийвремя сенсомоторных реакций на звуковой и световой раздражителитемпчас і швидкість одного рухучастота рухівчас сенсомоторних реакцій на звуковий і світловий подразникиratetime and speed of one motionthe frequency of movementstime of sensorimotor reactions to sound and light stimuliКритерии оценки показателей быстроты движений в академической гребле у девушекArticle