Патлайчук Оксана ВіталіївнаПрокоф’єв Євген ГеннадійовичБрюховецька Ірина Володимирівна2024-11-012024-11-012024https://doi.org/10.52058/2786-6165-2024-5(23)-1340-1351https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/9109Євген Прокоф’єв, Оксана Патлайчук, Ірина Брюховецька, ФОРМУВАННЯ АНАЛІТИЧНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ЯК УМОВА РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОГО МИСЛЕННЯ. - № 5(23) (2024): Вісник науки та освітиУ статті розглянуто необхідність формування аналітичної компетенції майбутнього педагога як складової професійної компетентності і як умови розвитку професійного педагогічного мислення. Обгрунтовано, що розвинене професійне мислення забезпечує: формування досвіду використання критичного аналізу, оцінки та синтезу нових складних ідей у відповідній галузі знань; удосконалення умінь досліджувати, розробляти, реалізовувати й адаптувати інноваційні проєкти, що ведуть до здобуття нового знання і пошуку нових рішень; розвиток здатності підтримувати високий рівень розуміння логіки процесу навчання. З’ясовано, що комплекс освітніх компетенцій, безпосередньо пов'язаних з розумовими, пошуковими, логічними, дослідницькими, творчими процесами пізнання студентів включає в себе аналітична компетенція як метапредметна компетенція. Для вищої освіти в умовах реалізації компетентнісного підходу важливо розглядати ступінь сформованості аналітичної компетентності як єдиної системи знань, умінь, здібностей, якостей особистості та досвіду, які сприяють виконанню поставлених перед фахівцем-професіоналом аналітичних завдань. Визначено, що розвиткові аналітичної компетенції сприятиме формування у майбутніх педагогів фундаментальної системи психолого-педагогічних, методичних та практичних умінь шляхом забезпечення зв'язку аудиторних навчальних занять із самостійною творчою роботою студентів, педагогічною практикою та роботою над дослідницькими проєктами засобами задачного підходу до організації процесу навчання у закладі вищої освіти. Основою задачного підходу визначено орієнтацію суб’єкта на самостійний пошук інформації та стимулювання пізнавальної активності. Використовувати потенціал педагогічних задач з метою розвитку аналітичної компетенції запропоновано за допомогою таких інноваційних технологій, як «воркшоп» та портфоліо, які забезпечують розвиток здатності до аналізу та оцінки інформації у значній кількості джерел, до побудови теоретичної моделі прийняття рішень у складних ситуаціях.ukКлючові слова: професійна підготовкааналітична компетенціяпрофесійне мисленнязадачний підхідінноваційні освітні технологіїФОРМУВАННЯ АНАЛІТИЧНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ЯК УМОВА РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОГО МИСЛЕННЯArticle