Гавриленко Наталія ВікторівнаHavrylenko Nataliia2025-05-142025-05-142025DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-72-1622524-0072 (Online)https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/10388Гавриленко, Н. В. Впровадження Big Data: створення конкурентних переваг в різних сферах бізнесу = Promotion of Big Data: creating competitive advantages in much areas of business / Н. В. Гавриленко // Економіка та суспільство. – 2025. – Вип. 72.Стаття присвячена актуальним питанням використання Big data в різних сферах індустрії. Розглянуто, як великі дані впливають на формування маркетингових стратегій, а також наведено чисельні приклади, як Big data може застосовуватися для створення конкурентних переваг. Проаналізовано та систематизовано критерії віднесення даних до Big Data. З'ясовано, що одним з найбільш значущих напрямків останнього десятиріччя в цій сфері є впровадження Big Data в маркетингу. Можливість збирання, аналізу та інтерпретації великих обсягів даних дозволяє маркетологам створювати більш точні і персоналізовані пропозиції, адаптовані до специфічних потреб цільової аудиторії. Доведено, що в умовах цифрової трансформації бізнесу, аналіз Big Data дає точні дані, які дозволяють суттєво покращити бізнес-показники рекламних кампаній, запусків нових продуктів та багато іншого.ukмаркетингвеликі даніінформаціяцифровізаціяаналізрекламамаркетингове дослі-дженнямаркетингова стратегіяSmart Datamarketingbig datainformationdigitalizationanalysisadvertisingmarketing researchmarketing strategyВпровадження Big Data: створення конкурентних переваг в різних сферах бізнесуPromotion of Big Data: creating competitive advantages in much areas of businessArticle