Егоров, Г. В.Егоров, А. Г.Egorov, Gennadiy V.Egorov, Alexander G.2021-04-122021-04-1220202311–3405 (Print)2313-0415 (Online)https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/3836Егоров, Г. В. Основания для развития линейки отечественных сухогрузных судов = Foundation for development of line-up of native dry-cargo vessels / Г. В. Егоров, А. Г. Егоров // Зб. наук. пр. НУК. – Миколаїв : НУК, 2020. – № 3 (481). – С. 3–16.Анотація. Мета. Опис методики, яка дає змогу спрогнозувати склад флоту на середньострокову перспективу. Методика. Застосовано методи теорії і проєктування корабля, а також будівельної механіки корабля, аналізу і статистики. Результати. Поданий прогноз за складом флоту і його структурою до 2030 року, включаючи судна, побудовані в XXI столітті, з урахуванням суден, що були замовлені в 2020–2022 роках. Наукова новизна. Вперше виконано системні дослідження технічного стану суховантажних суден змішаного обмеженого району плавання, включаючи судна, побудовані в останні двадцять років. Практична значимість. Проведено спеціальні дослідження по 1735 побудованих із 1956 по 2000 роки суховантажних суден. Аналіз показав, що із цих суден за станом на квітень 2020 року працює 831 одиниця середнім віком 39,8 років. Списано 766 суден (44 %), із них втрачено в катастрофах 95 (12 %) середнім віком 31,2 роки і утилізовано 671 середнім віком здачі на металом 36,5 років. У відстої 138 суден із середнім віком 44,2 роки. Нині в роботі приблизно 1052 судна, з них «старих» 79 %, решта 21 % побудовані в XXI столітті. З 2000 року побудовано (або куплено з ринку) 221 суховантажне судно змішаного, внутрішнього і морського обмеженого району плавання. Показано, що головним фактором, що визначає параметри вантажних суден водного транспорту, є вантажна база. Найбільш затребуваними були і залишаються суховантажні судна «Дніпро/Волго-Дон макс» класу. Встановлено, що зменшити масу судна в порожньому стані можна вже тільки за рахунок більш легких матеріалів. Нововведенням є застосування нових Al-Mg сплавів зі зниженим вмістом скандію. Шляхом зростання міцності маса конструкцій може бути знижена порівняно зі звичайними алюмінієвими сплавами приблизно на 25 %. Для вантажних суден змішаного ріка–море плавання і річкового плавання актуальним є застосування композитів для виготовлення люкових закриттів (таке рішення застосовується на водному транспорті США), поперечних рухомих переділок, дільних речей, елементів надбудови.ruсухогрузное судно смешанного плаваниярайон плаваниясостояниемоделированиепрогнозсуховантажне судно змішаного плаваннярайон плаваннястанмоделюванняпрогнозriver-sea dry-cargo vesselssailing areaconditionmodelingprognosisОснования для развития линейки отечественных сухогрузных судовArticle