Слободян, С. О.Морозов, А. А.Slobodian, Serhii O.Morozov, Oleksii O.2021-04-282021-04-2820152311-3405 (Print)2313-0415 (Online)https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/3999Слободян, С. О. Определение главных элементов водного такси = Determination of the main elements of a water taxi / С. О. Слободян, А. А. Морозов // Зб. наук. пр. НУК. – Миколаїв : НУК, 2015. – № 3 (459). – С. 21–25.У зв'язку зi змiною економiчної ситуацiї в кiнцi 80-х – на початку 90-х рокiв у країнi й переходом до ринкової економiки виникла потреба в нових методах розрахунку економiчної ефективностi проектiв суден, що дозволяють орiєнтуватися виключно на iнвестицiї. Перш за все, це було викликане припиненням державного фiнансування. Проектування суден, у якому прiоритетну роль вiдiгравали технiчнi аспекти, плавно перейшло в економiко-технiчне проектування й знаходження найбiльш рацiонального, збалансованого варiанта проекту з точки зору економiки й вiдповiдностi вимогам класифiкацiйних, морехiдних якостей судна. Оцiнка iнвестицiйної ефективностi проекту стала головною. У данiй статтi наводяться критерiї, якi можуть бути використанi для оцiнки iнвестицiйної привабливостi проекту катера – водного таксi.ruкритерий экономической эффективностиводное таксиэффективность капитальных вложенийвеличина вертикальных перегрузокстатическая и динамическая остойчивостьходовой дифференткритерiй економiчної ефективностiводне таксiефективнiсть капiтальних вкладеньвеличина вертикальних перевантаженьстатична i динамiчна остiйнiстьходовий диферентcriterion of economic efficiencywater taxiefficiency of capital investmentsvertical accelerationsstatic and dynamic stabilityrunning trimОпределение главных элементов водного таксиArticle