Патлайчук Оксана ВіталіївнаПрокоф’єв Євген ГеннадійовичТовстоган Володимир СвятославовичPatlaichuk Oksana VitaliyivnaProkofiev Yevhen HennadiyovychTovstohan Volodymyr Svyatoslavovych2025-06-032025-06-032025https://doi.org/10.52058/2786-5274-2025-3(43)-1347-13572786-5274 (Print)https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/10594Патлайчук, О. В. Гейміфікація та проєктне навчання як інструменти підвищення мотивації та ефективності професійної підготовки майбутніх фахівців = Gamification and project-based learning as tools for increasing motivation and efficiency of professional training of future specialists / О. В. Патлайчук, Є. Г. Прокоф’єв, В. С. Товстоган // Наукові інновації та передові технології. Сер. Управління та адміністрування. Сер. Право. Сер. Економіка. Сер. Психологія. Сер. Педагогіка. – Київ : Видав. група «Наукові перспективи», 2025. – № 3 (43). – С. 1347–1358.У статті розглядаються гейміфікація та проєктне навчання як ефективні інструменти підвищення мотивації та залученості студентів до професійної підготовки. Проаналізовано вплив ігрових механік на розвиток навичок самостійного навчання, критичного мислення, креативності та командної взаємодії. Особливу увагу приділено використанню елементів гейміфікації, таких, як системи винагород, рейтинги, рівні складності та інтерактивні завдання, що сприяють підвищенню зацікавленості студентів в освітньому процесі. Розкрито роль проєктного навчання у формуванні ключових компетентностей, необхідних для майбутньої професійної діяльності, включаючи навички управління часом, відповідальність, адаптивність до змін і здатність до ефективного вирішення проблем. Акцентовано увагу на розвитку рефлексивних здібностей, критичного мислення, а також навичок командної роботи, що є важливими для успішної професійної самореалізації. Окреслено значення проєктної діяльності як засобу інтеграції міждисциплінарних знань, що сприяє формуванню комплексного підходу до навчання та вмінню аналізувати проблеми з різних точок зору. Досліджено вплив проєктного підходу на підвищення рівня самостійності студентів, їхню здатність ініціювати власні дослідження, аргументувати позицію та ухвалювати обґрунтовані рішення. Обґрунтовано доцільність інтеграції гейміфікаційних елементів у навчальні проєкти, що дозволяє зробити процес навчання більш захопливим, структурованим і практико орієнтованим. Використання ігрових механік, таких як рейтингові системи, рівні складності, внутрішньоігрові винагороди та командні змагання, сприяє підвищенню мотивації студентів, створенню змагального середовища, що стимулює їх до активного навчання. Доведено, що поєднання гейміфікації та проєктного підходу сприяє підвищенню залученості студентів в освітній процес, формуванню їхньої внутрішньої мотивації до навчання, а також розвитку гнучких навичок, необхідних у сучасному професійному середовищі.ukпрофесійна підготовкамайбутні фахівцігейміфікаціяпроєктне навчаннямотиваціязалученість студентів в освітньому процесіprofessional trainingfuture professionalsgamificationprojectbased learningmotivationstudent engagement in the educational processГейміфікація та проєктне навчання як інструменти підвищення мотивації та ефективності професійної підготовки майбутніх фахівцівGamification and project-based learning as tools for increasing motivation and efficiency of professional training of future specialistsArticle