Егоров, А. Г.Egorov, Alexander G.2021-04-072021-04-0720202311–3405 (Print)2313-0415 (Online)https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/3803Егоров, А. Г. Создание обводов и оценка ходовых качеств круизных пассажирских судов смешанного плавания нового поколения = Hull contours creation and estimation of running characteristics of new generation river-sea cruise passenger ships / А. Г. Егоров // Зб. наук. пр. НУК. – Миколаїв : НУК, 2020. – № 1 (479). – С. 13–26.Анотація. Мета – оцінка ходових якостей пасажирських суден змішаного плавання (ПС) нового покоління. Методика. Застосовано методи теорії і проєктування корабля, аналізу і статистики. Результати. Задовільна збіжність результатів модельних і натурних морехідних випробувань на прикладі ПС «ББК макс» класу показує ефективність застосовуваних інструментів. Наукова новизна. Вперше виконано системні дослідження ходових якостей ПС нового покоління різних класів і архітектурно-конструктивних типів. Практичне значення. Наведено основні проєкти круїзних пасажирських суден змішаного плавання нового покоління: «ПостДніпро макс»/«Волго-Балт макс» (розміри визначаються умовами Волго-Балтійського шляху або річки Дніпро, пасажиромісткість приблизно 500 осіб, проєкт PV500); «Дніпро макс»/«Волго-Дон макс» (розміри визначаються шляховими умовами Волго-Донського судноплавного каналу або річки Дніпро з урахуванням оптимізації за районом плавання, пасажиромісткість приблизно 250–350 осіб, проєкти PV300, PV300VD, PV250); «Дунай макс» (розміри визначаються шляховими умовами річки Дунай і міжбасейнового з’єднання Дунай–Майн–Рейн, пасажиромісткість приблизно 200 осіб, проєкт PV200D); «ББК макс» (розміри визначаються шляховими умовами Біломорсько-Балтійського каналу, пасажиромісткість приблизно 150–200 осіб, проєкти PV09, PV11, PV150, PV200BB). Підкреслено особливості їх обводів порівняно з класичними суднами радянського періоду. Для наших умов експлуатації найбільш відповідним є традиційний монокорпусний тип пасажирського судна. Судна відрізняються від класичних проєктів ПС, побудованих за радянських часів, співвідношенням L/B – здебільшого («Дніпро макс»/«Волго-Дон макс» і «ПостДніпро макс»/«Волго-Балт макс» класи) довші, обводами носових і кормових країв – оптимізовані за допомогою методів обчислювальної гідродинаміки (ОГД), а також спроєктовані з урахуванням установлення підрулюючих пристроїв і гвинто-рульових колонок відповідно. Показані результати досліджень ходових якостей ПС нового покоління, виконаних за допомогою методів ОГД. Наведено і проаналізовано також дані натурних морехідних випробувань 2019 року ПС нового покоління «ББК макс» класу концепту PV09.ruрека-море круизыпроектирование суднапропульсивный комплексмодельные и натурные испытанияэкологияэффективностьріка-море круїзипроєктування суднапропульсивний комплексмодельні та натурні випробуванняекологіяефективністьriver-sea cruisesship designpropulsion complexmodel and full-scale trialsecologyefficiencyСоздание обводов и оценка ходовых качеств круизных пассажирских судов смешанного плавания нового поколенияArticle