Іртищева, Інна ОлександрівнаПрокопенко, Наталя ОлександрівнаIrtyshcheva, Inna OleksandrivnaProkopenko, Natalia Alexandrovna2022-01-182022-01-1820202415-8453https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/4927Іртищева, І. О. Формування механізму трансформаційних процесів національної економіки на засадах дизайн-менеджменту / І. О. Іртищева, Н. О. Прокопенко // Український журнал прикладної економіки. – 2020. – Т. 5, № 1. – С. 197–203.Вступ. Основними учасниками трансформаційних процесів національної економіки виступають представники влади, громади та бізнесу. З боку бізнесу виступають виробники та надавачі економічних продуктів і послуг, а з боку громади – споживачі економічних благ і послуг. Влада виражає свою співучасть у формуванні механізмів трансформаційних процесів національної економіки у вигляді нормативно-законодавчого та соціально-регулюючого впливу на формування економічних явищ і процесів. Метою статті є формування механізму трансформаційних процесів національної економіки на засадах дизайн менеджменту. Результати. Доведено, що Україна має вартісне вираження і спрямована на покращення інвестиційної та туристичної привабливості, конкурентоспроможності та посилення почуття гордості й політичної свідомості, відповідно здійснено аналіз впливу величини вартості бренду України на деякі макроекономічні показники: ВВП, прямі іноземні інвестиції, капітальні інвестиції, експорт та імпорт товарів. Висновки. Запропоновано у контексті програмно-цільового підходу та дизайн менеджменту під економічним механізмом трансформаційних процесів національної економіки розуміти взаємоузгоджені дії влади, громади та бізнесу, спрямовані на досягнення цілей сталого розвитку шляхом здійснення реформ інституційного, нормативно-правового і бюджетного характеру та реалізації державних програм розвитку з використанням сучасних програмно-цільових методів та інструментів (суспільний договір, цифрове урядування, цифровізація освіти, медицини та економіки, субсидії, субвенції, трансфери, кредити та інші фіскальні інструменти, національний бренд), із залученням представників громадськості та бізнесу до процесів державного управління. Запропонований механізм трансформаційних процесів національної економіки потребує удосконалення соціальних орієнтирів та соціальної відповідальності на рівні формування суспільної свідомості.ukмеханізмнаціональна економікадизайн менеджменттрансформаційні процесиmechanismnational economydesign managementtransformation processesФормування механізму трансформаційних процесів національної економіки на засадах дизайн менеджментуArticle