Вадим КовальАлла АльошинаОлександр ТимочкоЮлія СніжкоІнна ТхореваОлександр ДерлюкІрина ГусєваКарен АбрамовVadym KovalAlla AloshynaOleksandr ТymochkoYuliia ShizhkoInna TkhorevaOleksandr DerliukIryna HusievaKaren Abramov2024-12-112024-12-112024https://eir.nuos.edu.ua/handle/123456789/9321Адаптаційні зміни в організмі студентів із гіпокінезією в процесі реалізації різних моделей занять із силового фітнесу = Adaptive Changes in the Students’ Body with Hypokinesia in the Process of Implementing Different Models of Strength Fitness / В. Коваль, А. Альошина, О. Тимочко, Ю. Сніжко, І. Тхорева, О. Дерлюк, І. Гусєва, К. Абрамов // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : наук. фах. вид. – Луцьк : ВНУ, 2024. – № 3 (67). – С. 31–38.Актуальність. Незважаючи на щоденно зростаючу різноманітну кількість фітнес-програм, оздоровчих рекреаційних комплексів, інноваційних відновлювальних систем із використання широкого спектра фізичних та ергогенних засобів, спрямованих на відновлення адаптаційних резервів студентів із гіпокінезією – ефективних шляхів розвʼязання цієї проблеми поки не існує. Мета. Визначити ефективність впливу різних за змістом, параметрами навантажень і режимами енергозабезпечення моделей силового фітнесу на процеси реадаптації студентів із гіпокінезією. Методи. У дослідженнях брали участь 50 студентів (юнаки) з гіпокінезією (дві групи по 25 осіб). Студенти першої групи використовували розроблену нами модель занять із силового фітнесу № 1 (поєднання комплексу силових вправ на тренажерах із режимом навантажень середньої інтенсивності в умовах анаеробного гліколізу). Учасники другої групи використовували модель занять № 2 (використання вправ із власною масою тіла зі зміною кінематичних характеристик техніки виконання в комбінованому режимі енергозабезпечення (анаеробний та аеробний гліколіз). Застосовували методи контрольного тестування розвитку силових можливостей (4 ПМ) й антропометрію. Результати. Установлено, що найбільш виражене підвищення силових можливостей (4 ПМ) у межах від +18,7 % до +26,9 % за чотири місяці досліджень спостерігали в першій групі обстежених студентів із гіпокінезією. У студентів другої дослідної групи також виявлено позитивну динаміку досліджуваних показників, але із суттєво меншою прогресією (від +8,8 % до +18,7 %). Досліджено, що контрольовані обвідні розміри тіла демонструють найбільш виражені позитивну динаміку (у межах від +3,9 % до +6,8 % за період досліджень) серед студентів першої групи. При цьому в представників другої групи, які в процесі занять використовували вправи з власною масою тіла зі зміною кінематичних характеристик техніки виконання в комбінованому режимі енергозабезпечення (анаеробний та аеробний гліколіз), також виявлено позитивну динаміку до збільшення обвідних розмірів тіла, але із суттєво меншою прогресією (від +2,0 % до +3,9 % за весь період). Висновки. У процесі досліджень виявлено, що саме поєднання комплексу силових вправ на тренажерах із режимом навантажень середньої інтенсивності в умовах анаеробного гліколізу, що дає змогу безпечно використовувати параметри показника робочої маси снаряда в межах 62–65 % від 1 ПМ для людей із низьким рівнем адаптаційних резервів організму (гіпокінезією), найбільш ефективно впливає на розвиток їхніх силових можливостей, гіпертрофію працюючих м’язів та процеси реадаптації.ukгіпокінезіямоделі занятьсиловий фітнессилові можливостіпараметри навантаженьстудентиhypokinesiatraining modelsstrength fitnessstrength capabilitiesload parametersstudentsАдаптаційні зміни в організмі студентів із гіпокінезією в процесі реалізації різних моделей занять із силового фітнесуAdaptive Changes in the Students’ Body with Hypokinesia in the Process of Implementing Different Models of Strength FitnessArticle